اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازگرداندن ۱۷۰ میلیارد تومان مطالبات آرد استان توسط دستگاه قضا
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان به مفاصد و پرونده های اقتصادی در حوزه آرد استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مطالبات دولت در بحث گندم استان طی پنج ماه گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی اخذ و به بیت المال برگشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، روح الله مهری در نخستین همایش روز ملی گندم و نان ظهر پنجشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهارکرد:در حوزه مطالبات دولت در بحث گندم استان طی پنج ماه گذشته بالغ بر ۱۷۰ میلی ارد  تومان توسط دستگاه قضایی اخذ و به بیت المال برگشت.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود:نحوه توزیع آرد به نحوی است که بعضی از نانوایی ها معترض ان هستند که سهمیه نان آنها زیاد است و باید کم شود و امسال ظرفیت تحویل گندم را در مناطق ذخیره سازی تحویل گندم بالا خواهیم برد و همه مناطق ذخیره سازی گندم را به جکهای تخلیه گندم و جکهای خاور یا ایسوزویی تجهیز کردیم.وی بیان کرد:در سال گذشته جهت مشکلات نانوایان در استان برنامه ریزی کردیم و سطح علم، دانش و آگاهی آنان را در استفاده از سامانه بالا بردیم.
وی یکی از اتفاقات مثبت را در بخش آرد کامل و نان کامل عنوان کردو گفت:بحث تولید آرد کامل بود که گفته شد از استان‌های همجوار وارد کنیم اما ما نپذیرفتم و در این خصوص پنج کارخانه در گلستان پذیرفتند که آرد کامل را در استان تولید کنند.
وی خاطرنشان کرد:طی دو هفته آینده ۱۲ نانوایی در شهرستان گرگان به آرد کامل تجهیز خواهند شد و از طریق سامانه خواهند توانست آرد خود راخریداری کنند.وی کشاورزی را پایه و اساس اقتصادکشوردانست و افزود:کشور نیاز به امنیت غذایی در تولید نان،گندم،آرد، روغن، گوشت و...دارد تا محتاج کشورهای دیگر نباشیم.
مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی گلستان از دریافت مجوز احداث آکادمی نان در استان خبرداد و افزود:گندم تولیدی استان از نظر کیفیت مقام اول را در سطح کشور دارد.مهری افزود:سال گذشته توانستیم شرکت حمل و توزیع آرد استان را تغییر و ساماندهی کنیم و از عرضه خارج از شبکه آرد جلوگیری کردیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از کیفیت آرد استان گلستان اطمینان حاصل کرد و گفت:در حال حاضر آرد استان گلستان به ۲۵ استان کشور انتقال داده می‌شود.گفتنی است، گلستان یکی از قطب های تولید گندم کشور بوده و آرد نقش کلیدی در صنعت کشاورزی این استان ایفا می کنند.در پایان از فعالان حوزه گندم، آرد و نان استان تجلیل شد.


http://www.caspiankhabar.com/95048



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96