اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پلمب ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی درگلستان
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان گفت: از ۱۵ اسفند تاکنون ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی ناصری گفت:۲۸۱ کارشناس  بهداشت  محیط با هدف تامین سلامت عمومی مردم و جلوگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا در تعطیلات نوروز که امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌های نظارتی خود را از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تشدید کردند.

وی مهمترین فعالیت این کارشناسان را نظارت بر بیش از ۳۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شامل آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه دانست و گفت:از ۱۵ اسفند الی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳،۳۷ هزار و ۲۰۳ مورد بازدید از این مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی انجام شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گلستان افزود:هزار و چهار واحد به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلف بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و در نهایت ۱۰۴ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی پلمب شد.

ناصری ادامه داد:همچنین در این مدت ۱۸ هزار و ۸۴۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بازدید‌های صورت گرفته شناسایی، کشف و معدوم شد.

وی نمونه برداری از آب و مواد غذایی، استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل جهت نظارت برامنیت غذایی از قبیل اندازه‌گیری روغن و نمک مورد استفاده در غذا و نظارت بر نحوه عرضه مواد غذایی در بازار‌های هفتگی را از دیگر اقدامات در بازدید‌های میدانی اعلام کرد و گفت:انجام ۱۲ هزار و ۶۶۲ مورد کلر سنجی از آب شرب در سطح استان از جمله اقدامات شاخص این مدت به‌حساب می‌آید.


ناصری گفت:بازرسی کارشناسان بهداشت محیط به طور مداوم در طول سال در حال اجراست، اما با توجه به حساسیت‌های ایام خاص مانند ماه رمضان و عید نوروز این نظارت‌ها بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت ویژه انجام می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/95022



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

پلمپ بهداشت


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96