اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آزادی ۳۳۰ زندانی محکوم مالی در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک نیکوکاران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان آزاد شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، حیدر آسیابی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد:امسال تعداد ۳۲۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن که به علت ناتوانی در پرداخت دیه یا بدهی مالی در زندان بودند توسط خیرین،  ستاد دیه  و گذشته شاکیان از زندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد:مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، نزدیک به نیمی از این طلب را شاکیان، بزرگوارانه بخشیدند و با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان هم موافقت شد و محکومان به صورت اقساطی به شاکیان بپردازند همچنین۱۱ میلیارد تومان هم با کمک های ستاد دیه استان و خیران تامین شد.

رئیس کل  دادگستری  گلستان خاطرنشان‌کرد:تعداد ۲۴۰ محکوم مالی دیگر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان ، چشم به راه کمک های مردمی برای آزادی هستند.وی از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت:این پویش از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.آسیابی بیان‌کرد:جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم ، امسال در دونوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
وی از دستگاهها و نهادهای اجرایی و حمایتی ، اتاق بازرگانی ، بنگاههای اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد و گفت:همه مردم می توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمکهای نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94966



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96