اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های دامی از ۱۹ اسفند در گلستان
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در گلستان از تاریخ ۱۹ اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر ، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گلستان اعلام کرد:جلسه طرح تشدید کنترل و نظارت  بهداشت ی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور تشدید اقدامات نظارتی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان برگزارشد.

طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۹ اسفندماه از سوی اداره کل دامپزشکی استان گلستان به اجرا در خواهد آمد و تا ۲۱ فروردین ماه پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

در این طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن استان که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، با هدف ارتقای بهداشت و سلامت عمومی نظارت می‌شود.

به این منظور تعداد ۱۵ اکیپ ثابت و ۴۶ اکیپ سیار کار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان را انجام خواهند داد.

از اهداف اصلی این طرح، ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی شهروندان را می‌توان اشاره نمود.سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در تمامی شهرستان‌های استان گلستان آماده رسیدگی به گزارش‌های مربوطه در حوزه دامپزشکی خواهد بود.

به شهروندان نیز توصیه می‌شود فرآوده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94961



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

بهداشت


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96