اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس ستاد انتخابات گلستان:

یک میلیون و ۴۳۳ هزار نفر در گلستان واجد شرایط رای هستند
رییس ستادانتخابات گلستان گفت:در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر در استان واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد بیش از ۷۹ هزار نفر رای اولی هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سید علی مهاجر، عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:مدت ۲۰۷ روز از تشکیل رسمی ستاد  انتخابات  در استان گلستان می‌گذرد که در این مدت ۳۲ مرحله طی مسیر کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۶ نفر در استان گلستان تأیید صلاحیت شدند، افزود:از این تعداد ۲۸۲ نفر مرد و ۳۴ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت:از بین نامزدهای تأیید صلاحیت شده ۲۱۹ نفر شیعه و ۶۳ نفر اهل تسنن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی از حضور ۲۲۶ نامزد انتخاباتی فارس در گلستان خبر داد و یادآور شد:از این تعداد ۲۲۲ نفر مرد و مابقی زن هستند.

مهاجر اظهار کرد:در این دوره از انتخابات ۱۴۵ نفر از نامزدهای گلستان بین ۳۰ تا ۴۵ سال، ۶۶ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۵۷ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ سال، ۳۳ نفر بین ۵۶ تا ۶۰ سال و ۲ نفر هم بین ۶۶ تا ۷۵ سال سن دارد.

وی افزود:از بین نامزدها ۵۱ نفر دارای مدرک دکترا، ۲۴۷ نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند.۱۳ نفر لیسانس و ۵ نفر هم تحصیلات حوزوی دارند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه از ۳۱۶ نامزد تأیید صلاحیت شده ۱۱ نفر از نمایندگان ادوار مجلس هستند، گفت:از بین این تعداد نامزد ۹۶ نفر اصولگرا، ۵۴ نفر اصلاح طلب ۱۶۶ نفر مستقل هستند.

وی از فعالیت هزار و ۵۱۴ شعبه اصلی و یک شعبه فرعی در استان خبر داد و افزود:در استان ۱۰۲ شعبه اخذ رأی برای مناطق صعب العبور در استان در نظر گرفته شد.

مهاجر خاطرنشان کرد:در این دوره از انتخابات ۴۸۶ شعبه در مسجد، ۳۶ شعبه در ادارات، ۹ شعبه در اماکن درمانی، ۱۰۰ شعبه در حسینیه، ۱۶ شعبه در دانشگاه، ۸ شعبه در فرهنگ سرا، ۵۰۶ شعبه در مدارس مستقر است.

وی افزود:در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت:لیست نامزدهایی که در این دوره از انتخابات شرکت کرده بودند و انصراف خود را اعلام کردند در روز ۱۱ اسفند اعلام می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/94956



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

انتخابات


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96