اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



از شورا تا شهرداری گرگان؛ ناتوانی در مدیریت شهری موج می‌زند
استمرار مشکلات در مجموعه مدیریت شهری، کم‌کاری و تساهل مدیران برای تحقق مطالبات مردمی، اعضای شورای شهر را مجبور به ایجاد راهکاری برای بهبود وضعیت گرگان کرده است!

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، «از شهریور امسال، با استناد به ماده ۸۳ قانون شوراها و انتخاب شهرداران، از شهردار گرگان سوالاتی مطرح و تذکراتی داده شد؛ شهردار گرگان مکلف شد تاحداکثر ظرف سه ماه، مشکلات را برطرف و مطالبات مردمی را پیگیری کند؛ اما بر اساس بازدیدهای میدانی، این امر هنوز محقق نشده است.»این بخشی از صحبت‌های«محمدرضا عجم»، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان است که با انتقاد صریح از عملکرد شهردار، خواستار استیضاح «سید محمدرضا سید النگی» شده است.

شهر ۳۵۰ هزار نفری گرگان علاوه بر چالش‌های متعددی مانند کمبود فضای سبز، ترافیک شدید خودرو، سیمای ناهمگون شهری، سد معبر، دستفروشی و تکدی‌گری و ده‌ها مسئله اجتماعی دیگر، گرفتار معضل بسیار بزرگ «کم تفاوتی و بی‌تفاوتی»اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به دغدغه‌های مردم و مشکلات مرکز استان شده است؛ ده‌ها پروژه نیمه تمام با میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری بی سرانجام و سطح نامطلوب خدمات شهری در بسیاری از محلات گرگان، تلنگری برای اکثریت اعضای پارلمان شهری مرکز استان نشده است!

طی ۱۵ ماه اخیر، اخبار متعددی مثل دستگیری شهردار سابق و تعدادی از اعضای  شورای شهر  گرگان، گویا و بیانگر حال ناخوش مدیریت شهری گرگان است.

*پروژه‌هایی نیمه تمام باقی ماندند!

عدم تحقق وعده‌های  شهرداری  در خصوص پروژه‌هایی مانند شهربازی مدرن، بازار موزه هفت شهر، آبشار مصنوعی و المان میدان بسیج باعث شده تا اعتماد شهروندان به کارگزاران و مدیران شهرداری از بین برود و فعالیت‌های روزمره شهرداری در حوزه خدمات شهری مانند فضای سبز، جمع آوری زباله و جدول بندی به عنوان پروژه های شهری از زبان مدیران بیان شود.

*شهربازی مدرنِ نیمه‌کاره هزارپیچ گرگان*

شهردار گرگان نیز اولویت و سیاست نخست شهرداری را توجه به مناطق کم برخوردار شهر بیان کرد و گفت:بخش زیادی از بودجه و اعتبارات عمرانی گرگان در یک سال و نیم گذشته در مناطق کم برخوردار هزینه شده که این یکی از افتخارات شهرداری گرگان تلقی می‌شود.

با این حال، تعدادی از اعضای شورای شهر با تکیه به مباحثی مانند شنبه‌های جهادی، اقدامات مدیریتی شهرداری گرگان را در قبال محلات کمتر برخوردار، "مطلوب" ارزیابی می‌کنند و افتتاح پروژه‌های عمرانی فرهنگی ورزشی در این مناطق را "قابل تقدیر" می‌دانند!

*مدیریت هزینه‌ها در شهرداری چگونه است؟!

به گفته یکی از اعضای پارلمان شهری در صحن علنی شورای شهر، واریز حقوق‌های ۵۰ میلیون تومانی در ماه و پرداخت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان تحت عنوان حقوق و دستمزد، پاداش، رفاهی به کارکنان وجود داشته که از جمله مصادیق وجود مدیریت شلخته در حوزه مالی شهری است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در ارتباط با حقوق‌های چند ده میلیونی در شهرداری گرگان هم، عنوان کرد:حقوق واریزی برای مدیران بر مبنای بندهای مندرج در احکام کارگزینی محاسبه می‌شود و هیچ کار خلافی در این موضوع اتفاق نیفتاده است.

*المان متروکه ورود غربی گرگان*

پیش‌تر سید غلامرضا موسوی عضو شورای اسلامی شهر گرگان، در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، گفته بود که معتقدیم در شهرداری گرگان مدیریت هزینه‌ای وجود ندارد!

حال باید دید که آیا اعضای شورای شهر اقدام و فعالیت‌های نظارتی، کنترلی و مقابله با هرج‌و مرج در مدیریت شهری و پیگیری‌ها و تذکرات به شهرداری، تغییر نگرش و شیوه مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات رضایتمندانه به اهالی مرکز استان گلستان انجام خواهند داد یا خیر!؟ 


http://www.caspiankhabar.com/94887



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96