اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

۵ اثر منقول گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت پنج پرونده آثار منقول استان شامل ۶ قلم از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار منقول کشور خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمدجواد ساوری اظهار کرد:در جلسه شورای ثبت ملی آثار منقول کشور که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، تعداد پنج پرونده آثار منقول استان شامل ۶ قلم شیء از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با تشریح آثار ثبت‌شده استان، افزود:این اشیا شامل دو عدد دستبند زرین هم‌شکل، یک عدد پیشانی‌بند زرین، یک عدد آینه مفرغی دسته‌دار و دو عدد میله سرمه‌دان که یکی از آن‌ها دارای تزئینات انسانی است، می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت:این آثار که در دهه ۷۰ شمسی دریکی از سایت‌های باستانی استان کشف‌شده از جنس طلا و مفرغ بوده و قدمت آن با توجه به مطالعات نسبی، مربوط به دوره آغازین آهن است.

ساوری در ادامه یادآور شد:این آثار در موزه باستان‌شناسی گرگان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی می‌توانند با مراجعه به این موزه از این مجموعه ارزشمند دیدن کنند.

وی افزود:امید است با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی، میراث معنوی و ناملموس استان گلستان و معرفی هرچه بهتر آن، گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند برداشته شود.


http://www.caspiankhabar.com/94867



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

میراث فرهنگی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96