اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توصیه‌های رئیس پلیس فتا گلستان در خصوص جلوگیری از کلاهبرداری
رئیس پلیس فتاگلستان گفت: به علت اعتماد نابجای برخی از شهروندان، کلاهبرداری از طریق تبلیغات اغواکننده و ارسال پیام‌های فریبنده قربانیان زیادی می‌گیرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید تجری گفت:موضوعاتی مانند سهام عدالت، یارانه ها، برنده شدن در انواع قرعه کشی‌ها، درخواست کمک به نیازمندان، فروش کالای ارزان، جشنواره‌های مختلف و... از جمله مواردی است که کلاهبرداران بواسطه آن برخی از کاربران را اغفال می‌کنند.

وی افزود:شهروندان نباید به پیام‌هایی که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌شود اعتماد کنند.

 سرهنگ تجری  گفت:سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف اخبار و اطلاعیه‌های خود را از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌کنند و هرگونه اطلاع رسانی از طریق نشانگاه‌های رسمی آنها، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:شهروندان به صفحات بی نام و نشان ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ کالای ارزان می‌کنند اعتماد نکنید و تا حصول اطمینان از ماهیت تبلیغ، شخص آگهی دهنده، آدرس و شماره تماس و...وجهی حتی تحت عنوان بیعانه واریز نکنید و پرداخت وجه را پس از رویت کالا انجام دهید.

رئیس  پلیس فتا  استان بیان کرد:شهروندانی که قصد خرید اینترنتی کالا دارند حتما به نشانگاه‌های مجازی که اجناس تقلبی یا قاچاق یا غیرقانونی تبلیغ می‌کنند شک کنند و از این نشانگاه‌ها خرید نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقاء دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مراجعه و برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز میتوانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/94787



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96