اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



موج خروشان مردم دارالمؤمنین گرگان در راهپیمایی ۱۳ آبان
امروز همه اقوام ساکن گرگان، از فارس تا ترکمن، بلوچ تا سیستانی، ترک تا قزاقی و دیگر قومیت‌ها با حضور در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان، انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیست و آمریکای جنایتکار فریاد زدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، همزمان با تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها و تشدید خشم و نفرت جهانی از این رژیم کودک‌کش، راهپیمایی باشکوه مردمی روز دانش‌آموز و سالروز مبارزه با استکبار جهانی با حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، بازاریان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در دارالمؤمنین  گرگان  برگزار شد.

راهپیمایان گرگانی مسیر میدان شهرداری تا خیابان شهدا و سپس مصلی این شهر را پیودند و بارها فریاد«الله اکبر»،«مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل»و«ما همه سرباز توایم خامنه‌ای–گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»سر دادند.

 

ملت ایران در مقابل ظلم مستکبران ساکت نمی‌ماند

علی فردوسی دانش‌آموز پایه دهم مدرسه شاهد گرگان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان یک وظیفه است تا ثابت کنیم، ادامه دهنده راه خانواده خود که با شرکت در راهپیمایی‌های روزهای پیش از انقلاب و پس از آن زمینه ساز پیروزی و دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی بودند، هستیم، اظهار کرد:این حضورهای همه ساله نشان می‌دهد که ملت ایران در مقابل ظلم و ستم جهانی ساکت نمانده و نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه این شعارها نشان می‌دهد که ایرانیان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت آزادی خواه جهان همیشه پای کار بوده‌اند، ادامه داد:ظلمی که توسط رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه می‌شود حدود هفت دهه قدمت دارد.

این دانش‌آموز دهه هشتادی با تأکید بر اینکه نباید مقابل ظلم سر خم کنیم، افزود:بی‌شک پیروزی برای مردم فلسطین خواهد بود و مردم ایران نه تنها بی‌تفاوت نیستند، بلکه با همه توان در کنار آنها خواهند بود.

 

آمده‌ایم نفرت خود را از اسرائیل و آمریکا فریاد بزنیم

موسی سرگزی از سیستانی‌های مقیم گرگان که پرچم ایران بر دست داشت، در گفت‌وگو با ایسنا شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان را یک وظیفه و یک تکلیف دانست و خاطرنشان کرد:ما همانند راهپیمایی‌های گذشته آمده‌ایم تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و خشم و نفرت خودمان را از رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار فریاد بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد، نقشه آمریکا است که با دستان صهیونیست‌ها رقم می‌خورد، اضافه کرد:ما جمعی از سیستانی‌های مقیم گرگان با اتحاد کامل در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم تا بگوئیم«از سرزمین برادری در کنار برادران فلسیطینی هستیم».

 

دل سوختگی آزادی خواهان در قضیه فلسطین غیرقابل توصیف است

مصطفی تازیکه، پدری که به اتفاق دختر ۶ ساله خود و با چشمانی گریان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی حاضر شده بود، تصریح کرد:من با دخترم آمده‌ام تا به کودکان فلسطینی بگوئیم که تنها نیستند و ما خانواده‌های ایرانی در کنار آنها بوده‌ایم و کماکان خواهیم ماند.

وی با انتقاد از سکوت جوامع جهانی در مقابل کودک کشی و نسل کشی‌های صهیونیست ها در نوار غزه، توصیح داد:دل سوختگی مسلمانان و آزادی خواهان غیرقابل توصیف است و قطعاً از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در مسأله فلسطین با همه وجود حمایت می‌کنیم.

 

آرزوی من رهایی فلسطینیان از چنگال اسرائیل است

نیوشا دماوندی، دانش‌آموز پایه ششم مدرسه قلم چی گرگان که سربند«جانم فدای رهبر»را بر پیشانی بسته و شالی منقش به پرچم سه رنگ ایران بر گردن آویزان کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:آرزوی این روزهای من رهایی مردم فلسطین به خصوص کودکان غزه از چنگال رژیم کودک کش صهیونیسم است.

وی رسیدن به آرامش را حق طبیعی و قانونی مردم فلسطین دانست و یادآور شد:جامعه جهانی برای تأمین امنیت مردم فلسطین و محاکمه رژیم کودک کش اسرائیل وارد صحنه شوند و دست از بی‌تفاوتی و حمایت از ستمگران بردارند.

 

هراس دشمن از حضور حماسی مردم ایران در صحنه ها

علیرضا، جوان ۲۲ ساله‌ای که پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده بود، به ایسنا گفت:قطعاً دشمنان از این حضور مردم ایران که همیشه حامی مستضعفان بوده‌اند، هراس دارند.

وی خالی نکردن صحنه توسط ملت ایران را وابسته به ایمان و باورهای قلبی و از همه مهمترین عشق و علاقه به ولایت فقیه دانست و اضافه کرد:حضور میلیونی ملت ایران مشتی بر دهان استکبار جهانی آمریکا و نوچه‌های آنان در منطقه است.

این جوان نسل انقلاب با اشاره به اینکه حتماً پیروزی برای ملت فلسطین خواهد بود، بیان کرد:هر انسانی با دیدن تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه دگرگون می‌شود و بی‌تفاوتی برخی دولت‌ها از جمله آمریکا نسبت به این وقایع، نشانگر خوی ددمنشی و رفتارهای ضالمانه آنهاست.

 راهپیمایی مردم ولایت مدار گرگان پس از سخنرانی«سردار رسول سنایی زاده»معاون  سیاسی  دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا با قرائت قطعنامه در مصلی بزرگ وحدت گرگان پایان یافت.


http://www.caspiankhabar.com/94780



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96