اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

سیره زندگی ائمه بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است
امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه سیره زندگی ائمه بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است، گفت: افراد با پیروی از ائمه اطهار قطعا در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های  نماز جمعه  امروز گرگان با اشاره به اینکه ائمه اطهار سرمشق همه ما هستند، اظهار کرد:سیره زندگی ائمه بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت:افراد با پیروی از ائمه اطهار قطعاً در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

وی افزود:فلسفه و هدف زیارت امامان و ائمه این است که خودمان را در ترازو و میزان آنها در دنیا و آخرت بگذاریم.

نورمفیدی با بیان اینکه روز قیامت میزان حق است، ادامه داد:وجود امام علی(ع) و فرزندانش همه حق هستند و ما باید نسبت به ائمه آشنایی و معرفت پیدا کنیم و هم اعتقادات و رفتار آنها را مورد توجه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه انبیا الهی با تقوا و اطاعت خداوند به این مقام رسیدند، ادامه داد:همان گونه که در قرآن و احدایث تاکید شده گرامی‌ترین افراد نزد خداوند باتقواترین افراد هستند.

نورمفیدی اظهار کرد:اگر افراد مخفیانه احسان کنند برابر هفتاد حج ثواب دارد و اگر کسی گناه کند گرفتار خسران الهی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مکتب امامان باید به خوبی به نسل آینده معرفی شود و برای این مهم کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار به صورت کتاب تألیف شود، اظهار کرد:باید با معرفی امامان حقایق و ارزش‌های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.

امام جمعه گرگان گفت:امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان دعوت کردند تا درگیر توطئه و دسیسه‌های مأمون شود و ایشان با میل و رغبت خودشان به این سفر نیامده بلکه تحمیل شد.

نورمفیدی اظهار کرد:در این سفر نه تنها ایشان مغلوب و شکست نخورد بلکه خورشید وجود امام رضا(ع) روشنایی بیشتری از ایشان منتشر شد.


http://www.caspiankhabar.com/94669



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96