اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طرح "تله‌کابین گرگان" دوباره ارزیابی زیست محیطی می‌شود
شایان اریان نیا/ نایب رئیس شورای شهر گرگان گفت: جلسه ارزیابی زیست محیطی طرح تله‌کابین هفته آینده انجام می‌شود و در صورت تائید ارزیابی، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هم موافقت خواهد شد.

به گزارش کاسپین خبر ، علی اکبر بصیرنیا ، اظهار داشت:برای المان گردشگری شهر گرگان طرح تله کابین طراحی و تعریف شد که مشکلات زیست محیطی داشت که با گرفتن مشاوره آن مشکلات رفع شده و هفته آینده در جلسه ارزیابی زیست محیطی شرکت خواهیم کرد و شورای عالی شهرسازی و معماری قول داده با موافقت ارزیابی زیست محیطی تائیدیه این طرح گرفته شود.

وی درباره بافت تاریخی گرگان هم گفت:امسال در بودجه، 14 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مرمت خیابان آفتاب 15 در نظر گرفته شده، تا یکی از 6 گذر این بافت که نیاز به مرمت دارند تا دهه فجر به اتمام برسد.

بصیرنیا با اشاره به اینکه با دستگاه‌های زیرساختی مانند آب و گاز و برق نشست‌هایی انجام شده تا هماهنگی لازم انجام شود، افزود:این طرح از ورودی آفتاب 15 آغاز و تا اداره کل میراث فرهنگی را شامل می‌شود که کار کف‌سازی و موزائیک فرش و مبلمان شهری در آن اجرایی می‌شود و هر چند شهرداری وظیفه اجرایی ندارد و حوزه میراث فرهنگی موظف به حفظ این بافت است اما امسال این طرح در این بافت اجرایی خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری در گرگان از محور قلعه‌خندان به عنوان یکی محورهای گردشگری با اجرای طرح‌های مهم نام برد و تصریح کرد:باید سیمای قلعه‌خندان مناسب عبور گردشگران شود و مجوزهای لازم را دریافت کرده‌ایم تا عملیات عمرانی انجام دهیم و برای این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار دیده شده و در این قلعه نورپردازی، ایجاد سازه چوبی، ایجاد فضای سبز و راه‌اندازی موزه سنگ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی در محلات کم برخوردار، تصریح کرد:102 محله در گرگان داریم که 22 محله نیازمند حمایت ویژه شهرداری است و نگاه ما این است که اعتبارات عدالت‌گونه توزیع شود و در طرح شنبه‌های جهادی برای این محله‌ها برنامه تعریف شده اما اشکالاتی دارد که قرار شد از مردم محلات بررسی کارشناسی شود و سپس طرح اجرا شود.

بصیرنیا به پروژه آبشار نارهارخوران هم اشاره کرد و گفت:برای بازسازی آبشار نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار است که سرمایه گذارانی آمده‌اند و طرح هایی را ارائه کرده‌اند اما مشکلاتی داریم و آن هم این است که منابع طبیعی می‌گوید هر گونه فعالیت عمرانی باید با کسب مجوز از سازمان پارک‌ها و فضای سبز باشد.

وی به موضوع تیم بسکتبال شهرداری گرگان هم اشاره کرد و افزود:هنوز بودجه‌قطعی برای تیم بسکتبال شهرداری بسته نشده و با قرارداد بازیکنان بودجه نهایی بسته می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/94624



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96