اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۱۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در گلستان/ تکمیل ۲۰ پروژه در دولت سیزدهم
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت ۱۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی داشتیم، گفت: در دو سال گذشته همه تلاش ما اتمام پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که موفق شدیم ۲۰ پروژه که سال‌های زیادی نیمه کاره بود به اتمام رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، قاسمعلی برزمینی ، اظهار داشت:در جلسه با سرپرست وزارت ورزش قرار شد سالن امام خمینی(ره)گرگان تجهیز شود تا هم میزبان لیگ برتر بسکتبال و هم میزبان مسابقات غرب آسیا باشیم و تیم گنبدکاووس هم توانست با موافقت فدراسیون والیبال سهمیه یکی از تیم‌ها را بخرد و در لیگ برتر والیبال دو تیم امسال خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت 110 پروژه نیمه تمام  ورزشی  در استان گلستان داشتیم تاکید کرد:در دو سال گذشته تلاش ما اتمام پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی بود که در سفر رئیس جمهور 218 میلیارد تومان مصوبه گرفتیم.

برزمینی تصریح کرد:در 2 سال گذشته موفق شدیم 20 پروژه که سال‌های زیادی نیمه کاره رها شده بودن را به اتمام برسانیم و در این مدت پروژه‌های جدیدی را تعریف نکردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به تخصیص خوب اعتباری امسال که 3 برابر پارسال شده است، افزود:35 پروژه دیگر تا پایان سال تکمیل می‌شوند که مهم‌ترین آنها سالن تختی بندرترکمن است که سال‌ها رها شده بود و شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد و همچنین آکادمی والیبال گنبدکاووس که از مجهزترین خانه‌های والیبال کشور است که 6 میلیارد مصوبه سفر داشت که ما برای 8 میلیارد اعتبار گرفتیم و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد:ساخت سالن 6 هزار نفری گرگان را هم با اعتبار 150 میلیارد تومانی آغاز کرده‌ایم و برای اتمام آن حداقل 50 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و همه تلاش این است تا 1404 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به وضعیت ورزش قهرمانی در استان گفت:420 ورزشکار گلستانی عضو تیم‌های ملی داریم که 150 ورزشکار عضو ثابت تیم ملی هستند و از همه قهرمانان سال گذشته تجلیل شد و برای حمایت از این قهرمانان پارسال 23 قهرمان جذب دستگاه‌های اجرایی شدند و چند نفر دیگر هم که شرایط را دارند در حال جذب در دستگاه‌های اجرایی یا بخش‌های ورزشی هستند.

برزمینی تصریح کرد:در سال 1400، 41 هزار ورزشکار ثبت شده داشتیم و پارسال این تعداد به 71 هزار ورزشکار رسید و تلاش داریم این میزان را امسال افزایش دهیم هر چند سرانه ورزشی استان گلستان 82 صدم مترمربع است یعنی هر گلستانی حدود یک متر سرانه ورزشی دارد اما با راه اندازی پروژه‌های جدید امیدواریم این سرانه افزایش پیدا کند.

وی درباره وضعیت پروژه کریم آباد گرگان هم گفت:حفظ و نگهداری این مجموعه برای ما سخت است و هزینه زیادی دارد و نیاز به اعتبار ملی داریم اما اگر سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کند می‌توانیم به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان به وضعیت تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و والیبال گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت:ما در والیبال وضع خوبی در سطح تیم‌های پایه کشور داریم در رده نوجوانان نایب قهرمان شدیم که 5 ورزشکار از استان گلستان در آن حضور داشتند و در رده زیر 16 سال هم وضع ما خوب است و چندین والیبالیست خوب در تیم ملی داریم.

برزمینی ادامه داد:سال گذشته تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در رده‌های انتهایی جدول لیگ قرار گرفت و در مسابقات پلی‌اوت شرکت نکرد و سقوط کرد که با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون والیبال توانستیم با خرید سهمیه یکی از تیم‌ها سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کنیم و امسال هم مانند سال قبل دو تیم پاس گرگان و شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان درباره وضعیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان هم گفت:تیم بسکتبال شهرداری گرگان در 3 سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد و پارسال نماینده کشور در غرب آسیا بود و این برای ما افتخاری است و از هوادارن این تیم قدردانی می‌کنم که همیشه حضور داشتند و سال گذشته نتوانستیم میزبان باشیم که امسال همه تلاش خود را می‌کنیم تا با حمایت مسئولان استانی و شهرستان گرگان و وزارت ورزش سالن امام خمینی(ره)گرگان را تجهیز کنیم تا در مسابقات لیگ برتر و غرب آسیا میزبان شایسته‌ای باشیم.


http://www.caspiankhabar.com/94618



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96