اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خطر سرقت اطلاعات کارت بانکی از طریق اسکیمر
رئیس پلیس فتا گلستان درباره خطر احتمال سرقت اطلاعات کارت بانکی از طریق اسکیمر هشدارداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید تجری گفت:اسکیمر قطعه‌ای سخت افزاری است که کار کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی را بر عهده دارد و افراد سودجو با استفاده از آن، اطلاعات ذخیره شده در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی را به سرقت برده و کارت بانکی جعلی طراحی می‌کنند.

او افزود:کارت جعلی همان کارکرد کارت اصلی را دارد و تنها نکته‌ای که وجود دارد رمز کارت بانکی است که معمولا کاربران آن را در اختیار فرد مجرم قرار خواهند داد.

سرهنگ تجری در ادامه به نقش هموطنان در کاهش وقوع این نوع از کلاهبرداری اشاره کرد و گفت:اگر هموطنان از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و یا خودشان رمز بانکی را وارد نمایند قطعا آمار وقوع این نوع از کلاهبرداری کاهش خواهد داشت.

این مقام انتظامی یادآور شد:اگر دستگاه کارت خوان در دسترس مشتری قرار داشته باشد به نحوی که مشتری بتواند رمز بانکی را خودش وارد نماید شاهد کاهش وقوع اینگونه جرائم خواهیم بود.

او افزود:به فروشندگان محترم توصیه می‌کنیم دستگاه کارت‌خوان را در دسترس مشتری قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وارد کردن رمز توسط مشتری ادامه داد:در این صورت اگر بر روی دستگاه کارت خوان اسکیمر نیز نصب شده باشد، چون رمز را خود مشتری وارد می‌کند دیگر امکان برداشت غیر مجاز از حساب وی وجود نخواهد داشت.
رئیس  پلیس فتا  استان گلستان تاکید کرد:استفاده از کارت‌هایی با مبالغ پایین برای انجام خرید‌های روزانه و همچنین تغییر دوره‌ای رمز‌های عبور دیگر راهکار مقابله با اسکیمر‌ها و مجرمان سایبری خواهند بود.

سرهنگ تجری در توصیه به کاربران گفت:در صورتی که احساس کردید فروشنده از ترفند اسکیمر استفاده کرده است تغییر سریع رمز بانکی کارت می‌تواند مانع از برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شما شود.

وی در انتها یادآور شد:کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان گرامی بوده و هموطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.


http://www.caspiankhabar.com/94578



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

پلیس فتا


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96