اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



عضو هیئت مشورتی استاندار عنوان کرد:

مدیریت سیلاب‌ها با ایجاد شهرهای اسفنجی در گلستان
عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان به برنامه‌ریزی برای مدیریت سیلاب‌ها با ایجاد شهرهای اسفنجی در استان تأکید کرد و گفت: این مهم با تعامل بین دستگاهی و مردم محقق می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی صبح چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ در دیدار با مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان، اظهار کرد:برنامه‌ریزی برای مدیریت  سیلاب ‌های شهری یکی از مؤلفه‌های مهم در مدیریت یکپارچه منابع آب است.

وی با بیان اینکه«آب»یک مقوله چندوجهی است، ادامه داد:حل مشکلات این حوزه نیازمند تعامل و همکاری بین بخشی و همه جانبه دارد و قطعاً یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند به آن بپردازد.

عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان با تأکید به اینکه بسیاری از دست‌اندرکان از قبیل هواشناسی، بنادر و دریانوردی و حتی  شهرداری ‌ها با موضوع آب درگیر هستند، افزود:در این میان بزرگترین قشری که نقش اساسی در مدیریت یکپارچه منابع آب دارند«مردم»هستند.

وی با اشاره به برخی راهکارها و مؤلفه‌های مدیریت یکپارچه منابع آب و فعالیت‌های دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری گلستان در این زمینه، خاطرنشان کرد:ایجاد شهرهای اسفنجی و مدیریت سیلاب شهری ایده‌ای تأثیرگذار بوده و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان گلستان در شهرها زندگی می‌کنند پرداختن به این موضوع مهم است.

لزوم آموزش جمع‌آوری آب باران در محوطه منازل

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری گلستان در این جلسه از طرح پیشنهادی ایجاد شهر اسنفجی استقبال کرد و گفت:مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی و مدیریت سیلاب شهری در برخی شهرها انجام شده و در حال اجرا است.

صادقعلی مقدم با تأکید بر اینکه این مطالعه در برخی شهرهای دیگر در حال انجام است، تصریح کرد:یقیناً پیگیری و اجرای کامل این طرح می‌تواند به ایمنی شهرها در مقابل سیلاب‌ها کمک کند.

وی استفاده از پوشش پازل‌های هندسی و ماسه بادی در پیاده‌روها جهت جذب آب باران به زمین را راهکاری بسیار خوب دانست و بیان کرد:جمع‌آوری آب باران در محوطه منازل در حریم شهرها از دیگر موضوعاتی بوده که اجرایی شدن آن مستلزم پیگیری‌های بیشتری است.


http://www.caspiankhabar.com/94564



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96