اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان: نماز ظهر عاشورا نماد عبودیت و معنویت است
امام جمعه گرگان نماز ظهر عاشورا را نماد عبودیت و معنویت دانست و گفت: در ظهر عاشورا امام حسین (ع) به عنوان پیش نماز در اوج جنگ ایستاد و نماز را اقامه کرد که اقامه نماز در آن شرایط نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نمازجمعه ظهر عاشورای حسینی گرگان، اظهار داشت:در ظهر عاشورا امام حسین(ع)به عنوان پیش نماز در اوج جنگ ایستاد و نماز را اقامه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود:اقامه نماز در آن شرایط، نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز است.

وی ادامه داد:جوانان ما باید بدانند که نماز ستون دین است و دنیا تلاش دارد به شیوه‌های مختلف آن از بین ببرد.

امام جمعه گرگان با بیان این که نماز یکی از درس‌های عاشوراست، گفت:درس دیگر عاشورا الگوگیری از صبر، مقاومت و ایستادگی حضرت زینب(س)در مقابل یزید در شام و کوفه است.دنیا با کارهایی که انجام می‌دهد، در پی تخریب جایگاه زن است.

نورمفیدی گفت:حادثه عاشورا فقط مختص به یک زمان و مکان نیست و باید درس‌های این قیام بزرگ برای همیشه در تاریخ بدرخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه عاشورا در چهره امام حسین(ع)متبلور شده است، افزود:عزت کلید شخصیت اوست و امام حسین(ع)تکیه گاه خود را تنها خدا می‌دانست که هیچ قدرتی نمی‌توانست او را بترساند.

نماز ظهر عاشورا در سراسر استان گلستان اقامه شد

ظهر امروز مردم عزادار گلستان به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)در ظهر عاشورا، نماز ظهر این روز را در سراسر استان گلستان اقامه کردند.

مردم استان گلستان به مانند دیگر مردم در سراسر کشور با درک پیام عاشورا که احیای ارزش‌های دینی بود، امروز را در سوگ امام حسین(ع)و اهل‌بیتش نالیدند و با شنیدن صدای اذان ظهر به مانند ظهر عاشورا صفوف نماز را تشکیل داده و نشان دادند که پیام این روز را به خوبی دریافته‌اند.

امروز مردم استان گلستان در بسیاری از نقاط این استان به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که پس از گذشت سال‌ها از واقعه دهم محرم سال 61 هجری قمری در دشت نینوا، همچنان با آرمان‌های حسینی مأنوس و همراه هستند.

نماز ظهر عاشورا در شهر گرگان علاوه بر مساجد و تکایا، با حضور عزاداران حسینی در مصلی نمازجمعه گرگان به امامت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اقامه شد.


http://www.caspiankhabar.com/94553



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96