اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تایید دو مرحله‌ای و ارسال نشدن کد احراز هویت در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید
رئیس پلیس فتا گلستان گفت: در ثبت نام شبکه‌های اجتماعی تایید دو مرحله‌ای و عدم ارسال کد احراز هویت را جدی بگیرید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید تجری گفت:گسترش روزافزون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بین افراد جامعه و نیاز ضروری این فضای ملتهب به ارتقاء امنیت کاربران به امری ضروری تبدیل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به مراجعه روزانه کاربران شبکه‌های اجتماعی با عنوان هک شدن شبکه‌های اجتماعی خود به کارشناسان  پلیس فتا ، افزود:در هنگام عضویت در شبکه‌های اجتماعی، کد احراز هویت از سرشماره مختص شبکه اجتماعی مورد نظر افراد برای آنان ارسال می‌شود و این کد کاملا شخصی بوده و به هیچ وجه نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.

سرهنگ تجری ادامه داد:متاسفانه افرادی که در این زمینه متضرر شده و به حساب کاربری شبکه اجتماعی آنان دسترسی پیدا می‌شود کد احراز هویت خود را به صورت نادانسته در اختیار دیگران قرار داده‌اند یا با نصب بدافزار‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، زمینه دسترسی به اطلاعات شخصی و پیامک‌های دریافتی خود را به مجرمان سایبری داده اند.

او افزود:همیشه با افزایش آگاهی و تقویت امنیت حساب کاربری افراد می‌توان از مشکل دسترسی به شبکه‌های اجتماعی پیشگیری کرد و مهمترین رکن تقویت امنیت حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی، فعال سازی تنظیمات تایید دو مرحله‌ای است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد:امروزه مجرمان سایبری بیشتر به دنبال دسترسی به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی داخلی افراد به خصوص روبیکا هستند و کاربران باید بلافاصله پس از ایجاد اکانت کاربری خود نسبت به ارتقای امنیت آن بکوشند و با فعال سازی تنظیمات تایید دو مرحله‌ی حساب کاربری خود، راه نفوذ شیادان سایبری را مسدود کنند.

سرهنگ تجری یادآور شد:شهروندان حتماً هشدار‌های پیشگیرانه پلیس فتا را جدی بگیرند تا آسیب‌های موجود در فضای مجازی متحمل آنان نشودو در صورت مواجهه شدن با موارد فوق ذکر حتما به کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/94520



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96