اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استمرار هوای گرم و روزهای سخت تامین برق مشترکان خانگی گلستان
عبور دمای هوای شهرهای گلستان از ۴۰ درجه در میانه‌های تیر و احتمال تداوم گرما تا ماه مرداد همراه با افزایش چند برابری مصرف برق، پیام‌آور روزهای سخت و دشوار تامین این انرژی به خصوص برای مصارف خانگی و جلوگیری از قطعی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، مطابق گزارش مسوولان شرکت توزیع  برق  گلستان، دیروز شنبه مشترکان استان هزار و ۴۵۰ مگاوات برق مصرف کردند در حالی که در داغ‌ترین روزهای تابستان پارسال مصرف روزانه برق مشترکان گلستان به هزار و ۴۷۰ مگاوات رسیده بود.

اگر چه تاکنون و با مدیریت انجام شده، تاکنون برق مشترکان خانگی قطع نشده و بهره برداری مشترکان صنعتی و کشاورزی برق به جلوگیری از تولید منجر نگردیده است اما کم توجهی به اصل مصرف بهینه شاید در روزهای آینده روند توزیع برق گلستان را با تغییراتی همراه کند.

اصل مورد تاکید مدیران گلستان، جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی است که دلیل آن فراهم کردن زیرساخت های تامین برق است.

تغییرات مکرر آب و هوایی، حرکت زمین به سمت گرم شدن و کاهش بارش‌ها، هم موجب کاهش تولید برق شده و هم زمینه افزایش مصرف این انرژی را فراهم کرده که نتیجه آن در استانی مانند گلستان با زیرساخت ناکافی برای تامین نیاز مشترکان، قطع برنامه‌ریزی‌شده برق است.

دولت سیزدهم از زمان شروع فعالیت و با آگاهی کامل از این مشکل که همواره آسیب آن متوجه صنایع و تولیدکنندگان بود، تکمیل زیرساخت‌های شبکه برق گلستان را در دستور کار خود قرار داد و با سرمایه‌گذاری کافی و هدفمند، رفع این کمبودها را به اولویت اول خود تبدیل کرد.

یکی از تدابیر دولت برای مدیریت مصرف، تغییر ساعت فعالیت ادارات بود.اگر چه آماری از میزان صرفه‌جویی مصرف برق در گلستان با اجرای این طرح ارائه نشده اما در راستای آن، اداره‌کل بحران استانداری گلستان در تصمیمی دیگر، دستگاه‌های اجرایی و واحدهای خدماتی دارای دستگاه ژنراتور در استان را ملزم کرد از امروز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری که دمای هوا حرکتی شتابان به سمت  گرما ی بیشتر دارد برای پایداری برق از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت:علاوه بر این، از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواسته شده برای مدیریت مصرف برق در روزهای آینده، چاه آب برقی خود را یک روز درمیان و به مدت پنج ساعت خاموش کنند.
 

نعمت‌اله حاجی‌زاده روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین بر همراهی بیش از گذشته مشترکان برق گلستان برای پایداری برق در فصل تابستان تاکید کرد.

وی در خصوص وضعیت تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان هم افزود:واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشکل تامین برق ندارند و برای مدیریت در تامین برق مشترکان خانگی به جای روز جمعه، یک روز در هفته فعالیت این واحدها تعطیل است.

شرکت توزیع برق گلستان هم از هشدار افزایش مصرف برق از سوی مشترکان استان در روز شنبه خبر داد و میزان مصرف مشترکان استان در این روز را هزار و ۴۵۰ مگاوات اعلام کرد.

به گفته سیداحمد موسوی مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان، در این استان مصرف برق در روزهای عادی حدود ۵۰۰ مگاوات است.

گلستان ۶۶۰ هزار مشترک برق دارد که عمده آن را مشترکان خانگی هستند.

همچنین گروه‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان در آماده‌باش کامل هستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان هم از آمادگی کامل نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه حریق احتمالی در سطح جنگل‌ها و مراتع خبر داد و و گفت:با توجه به گرمای بی سابقه هوا و احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به ویژه جنگل‌های دست کاشت شهرستان، نیروهای این اداره به حالت آماده باش کامل در آمده اند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

رسول مقسم اظهار کرد:افزایش ناگهانی دما در طی روزهای اخیر باعث خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع و از دست رفتن رطوبت زمین شده است به طوری که هرگونه سهل انگاری می‌تواند فاجعه غیر قابل جبرانی برای جنگل ها و مراتع ایجاد کند.

وی از مردم، انجمن‌های مردم نهاد، بسیج، شوراها و دهیاران به ویژه روستاهای حاشیه جنگل خواست در کنار نیروهای منابع طبیعی باشند تا منابع طبیعی و عرصه های ملی کمتر مورد تخریب قرار بگیرد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردم برای جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید کرد و گفت:کاهش و پیشگیری از آتش‌سوزی‌در عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و یا تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی از طریق شماره شبانه‌روزی ۱۵۰۴ گزارشات خود را اطلاع دهند.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، بر اساس الگوهای پیش یابی با تقویت سامانه کم فشار و استقرار پرارتفاع جنب حاره، ماندگاری هوای گرم با بیشینه دمای ۴۵ درجه تا روز دوشنبه در منطقه تداوم خواهد داشت ضمن اینکه طی این مدت پدیده گرد و غبار در مناطق مستعد دور از انتظار نیست اما بتدریج از روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا کاهش خواهد یافت.

دیروز شنبه آق‌قلا و کلاله با ۴۵ درجه گرمترین شهرهای گلستان بودند ضمن این که دمای هوای گرگان، انبارالوم، آزادشهر، مینودشت، گنبد، اینچه‌برون و علی‌آباد از ۴۰ درجه عبور کرده بود.


http://www.caspiankhabar.com/94517



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96