اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نمایندگان ولی فقیه در گلستان:

توجه بیشتر به خدا، ویژگی‌ شاخص اعیاد اسلامی است
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: ویژگی‌ بارز و شاخص اعیاد اسلامی مسلمانان، توجه بیشتر به خداوند متعال از سوی بندگان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در خطبه‌های  نماز عید قربان  گرگان اظهار کرد:اعیاد قربان و فطر، عید همه مسلمانان جهان اسلام است و این اعیاد با دیگر مناسبت‌های کشورهای دیگر از جمله عید نوروز متفاوت است.

وی با اشاره به تفاوت اعیاد قربان و فطر با یکدیگر، بیان کرد:در عید قربان، مسلمان تکلیف خود را می‌دانند، خواسته خود را در برابر امر خداوند ذبح می‌کنند اما در عید فطر، جشن عبور از یک ماه انجام تکلیف را برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد:عید قربان بعد از انجام مناسک حج و وقوف در مناطق مختلف و به جنگ شیطان رفتن در راه بندگی خدا و عید فطر بعد از گذراندن بندگی خداوند انجام می‌شود.

وی ادامه داد:کمک و خدمت به نیازمندان و شاد کردن دل مستمندان به خصوص در اعیاد اسلامی، سبب توجه بیشتر خداوند به فرد می‌شود.
 

وی یادآور شد:خدمت به بندگان خدا تنها جیب دیگران و نیازمندان را پُرکردن نیست، بلکه هر خدمتی همچون صدقه و انفاق، شاد کردن دیگران با شیوه‌های مختلف و حتی برداشتن یک پوست خربزه از روی زمین برای آسیب ندیدن دیگران، خدمت به بندگان می‌شود.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که قربانی کردن برای حاجیانی که به سرزمین وحی مُشَرَف شدند واجب و برای آنان که تمکن مالی دارند مستحب است، گفت:سنت قربانی کردن که از زمان حضرت ابراهیم(ع)در ادیان الهی جاری گشت، مهمترین فریضه در عید قربان است.

وی اضافه کرد:حضرت ابراهیم(ع)در برابر امر خداوند ۲ راه سخت و دشوار که یکی قربانی کردن فرزندش و دیگری گذر از فرمان الهی بود، قرار گرفت، اما آن حضرت به جای گذر از فرمان الهی، با رضایت اسماعیل(فرزندش)، آماده انجام امر خداوند شد.

وی بیان کرد:قربانی که امروز حاجیان در سرزمین وحی انجام می‌دهند در واقع تبعیت و پیروی از عمل و کار حضرت ابراهیم(ع)است که حتی حضرت محمد(ص)نیز به تبعیت از آن حضرت، قربانی کردن را در عید قربان انجام می‌داد.


http://www.caspiankhabar.com/94491



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96