اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پیشرفت 43 درصدی پروژه بازار موزه 7 شهر گرگان
رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان از پیشرفت 43 درصدی بازار موزه هفت شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مرکز اطلاع رسانی  شهرداری   گرگان ، بیژن مومنی درباره آخرین وضعیت  بازار موزه  هفت‌‌شهر اظهار داشت:این پروژه در سه طبقه با معماری بازار تاریخی هفت شهر در قالب پنج بازار اصلی و دو راسته بازار طراحی شده است.

مومنی افزود:این پروژه در عرصه‌‌ای به مساحت چهار هکتار با زیربنای حدود ۶۸ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در گرگان در دست اجرا است که با طراحی ۳۵۳ واحد تجاری به مساحت ۹ هزار و ۴۰۸ متر مربع به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد:بازار موزه هفت شهر گرگان با توجه به بحث الحاقی هتل بیمارستان فوق تخصصی در طراحی جدید ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان ادامه داد:بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی تخصصی کودکان نیز در کنار بازار موزه هفت‌شهر به منظور رفاه حال شهروندان و مردم استان احداث خواهد شد که نقش تاثیرگذاری در حوزه گردشگری سلامت در بین استان‌های شمالی دارد.

مومنی عنوان کرد:همچنین«باغ کتاب»در فضایی به متراژ ۵۵۰ متر مربع با هدف انجام اقدامات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی و«خانه بانوان»در راستای اقدامات فرهنگی، تفریحی، اجتماعی ویژه بانوان نیز در فضایی به متراژ ۵۵۰ متر مربع در این پروژه طراحی شده است.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان عنوان کرد:در این بازار با المان‌های تاریخی شهرهای کهن ایران به همراه فضای دلنشین، آبنمای جذاب، سالن آمفی تئاتر و سینما، هایپر مارکت، واحدهای تجاری، فضاهای فرهنگی و هنری ، مجموعه آبی، مجتمع تجاری، رستوران غذا، سالن بازیهای مختلف ورزشی، استخر شنا، یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای گردشگری و ده‌ها امکانات دیگر در این مجموعه گردشگری پیش بینی شده است.

مومنی با اشاره به طراحی هفت بازار سنتی با معماری اسلامی و به کارگیری مصالح نوین در این پروژه خاطرنشان کرد:این پروژه نمادی از بازارها، غذاهای سنتی و صنایع دستی شهرهای گرگان، یزد، اصفهان، کرمان، تهران و تبریز است که با معماری سبک سنتی همان شهرها با هدف اشتغالزایی، جذب گردشگر و تقویت مشاغل خانگی و صنایع دستی احداث می شود.


http://www.caspiankhabar.com/94482



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96