اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده نفت گنبدکاووس
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین پروژه گنبدکاووس تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به جاده نفت بوده و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از فارس، صبح امروز امانقلیچ شادمهر در دیدار صمیمی با مردم گنبد کاووس اظهار کرد:یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین پروژه‌های شهرستان گنبدکاووس که طی سالها مغفول و برزمین مانده است جاده ترانزیتی موسوم به جاده نفت بوده که مسیر اینچه برون به گنبدکاووس را به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر کوتاه میکند.

وی تصریح کرد:مجوز ماده ۲۳ این جاده پس ازپیگیری‌های مداوم اخذشد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و کلان کشور برای آن در نظر گرفته شده و تا پایان دولت سیزدهم زیرسازی و آسفالت باقیمانده مسیر انجام و تکمیل می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:خوشبختانه این جاده دیگر نیاز به اعتبارات قطره‌چکانی یک یا دو میلیارد تومانی استانی و شهرستانی نداشته و با اخذ مجوز ماده ۲۳، این پروژه دارای بودجه مجزا بوده و از محل اعتبارات ملی ترزیق می‌شود.

وی در خصوص پروژه‌های راه‌های روستایی ادامه داد:در سفر نیکزادوزیر راه و شهرسازی به استان گلستان و بازدید وی از راه‌های استان، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای زیرسازی، روکش آسفالت و تعریض مسیر گنبدکاووس به روستای"چای‌قوشان"از مسیر"آق‌آباد"در نظر گرفته شد که این پروژه در مرحله زیرسازی است.

*مسیر پرتردد و پرتصادف گنبدکاووس به اینچه‌برون تعریض می‌شود

شادمهر گفت:در طول ۲۰ سال گذشته تنها سه کیلومتر از مسیر گنبدکاووس به آق‌قلا آسفالت شده که در مدت دو سال از عمر دولت سیزدهم، ۱۰ کیلومتر از این مسیر زیرسازی و آسفالت شده است.

وی بیان کرد:مسیر پرتردد گنبدکاووس به اینچه‌برون که اغلب اوقات نیز تصادفات منجر به فوت دارد با مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از دو طرف تعریض خواهد شد تا شاهد کاهش تصادفات در این مسیر باشیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولتاژ ضعیف برق در سالهای گذشته و عدم توجه به زیرساخت‌ها این حوزه ابراز کرد:تنها برای شهرستان گنبدکاووس ۲۸۵ کیلومتر کابل خودنگهدارنده راه‌اندازی خواهد شد و برای رفع ضعف ولتاژ برق به ویژه در روستاهای گنبدکاووس نیروگاه گنبد یک، نیروگاه گنبد۲، نیروگاه"هوتن"، نیروگاه اینچه‌برون، نیروگاه"آق‌آباد"و نیروگاه جاده نفت هریک با پنج مگاوات برق و مجموعا با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان مجوز آن اخذ شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ وارد مدار شده و به بهره‌برداری برسد.

*۱۱۵ میلیارد تومان ره‌آورد سفر رئیس جمهور به پروژه فاضلاب شهری 

وی درخصوص فاضلاب شهری گنبدکاووس یادآور شد:فاضلاب شهری به یک قصه پر غصه تبدیل شده و از اجرای آن بیش از ۳۰ سال می‌گذرد و تمام تجهیزاتی که در گذشته برای اجرای این پروژه استفاده شده فرسوده و باید دوباره تعمیر و یا تعویض گردد.این پروژه به پروژه آثارباستانی در گنبدکاووس شهرت یافته و به یک پروژه ناامیدکننده تبدیل شده است.با پیگیری‌های انجام شده در سفر رئیس جمهور به استان گلستان و در دیدار با وزیر نیرو توانستیم مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب کنیم و قرار است با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان انجام شده فاز نخست این پروژه با بهره‌مندی ۱۴ هزار نفر جمعیت شهر در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه جاده نفت، پیگیری تامین زمین و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، فاضلاب شهری و بسترسازی ایجاد دانشکده پزشکی را چهار هدف و اولویت خود در دوران خدمتگزاری به مردم برشمرد.

وی افزود:در سفر معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گنبدکاووس و بازدید وی از بیمارستان‌های این شهرستان مصوب شد چهار بیمارستان دولتی این شهرستان آموزشی شده و با راه‌اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت، چهار رشته‌کاردانی تدریس شود که این کار عملی و اجرایی شد.

*امکانات پزشکی بیمارستان‌های گنبدکاووس تجهیز شد

شادمهر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته در کشور، استان و شهرستان بیان کرد:علیرغم اینکه شیوع این بیماری مشکلات زیادی را در سطح شهرستان ایجاد کرد اما سبب شد تا برخی از زیرساخت‌های پزشکی و امکانات این حوزه در این زمان با مشارکت و مساعدت نیکوکاران فراهم شود.

وی ادامه داد:دستگاه"سی‌تی‌اسکن"بیمارستان شهید مطهری فرسوده شده بود که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیز و با بروزترین امکانات به بهره‌برداری رسید.همچنین یک دستگاه لاپاراسکوپی نیز در این بیمارستان تجهیز شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:یک دستگاه"ام‌آر‌ای"دولتی در این بیمارستان تجهیز شد و یک دستگاه دیگر نیز بزودی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص)تجهیز خواهد شد.

وی گفت:دستگاه آنژیوگرافی و جراحی قلب نیز با کمک‌های محمدشهرکی در بیمارستان پیامبراعظم(ص)راه‌اندازی شد و اکنون بهترین پزشکان متخصص در این بخش به بیماران منطقه خدمات ارائه می‌دهند.

شادمهر ابراز کرد:زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان گنبدکاووس بعداز ۱۰ سال بلاتکلیفی تامین شد و مشکلات حقوقی آن رفع شده و بزودی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/94472



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96