اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

۹۸ درصد از طلب کلزاکاران گلستانی پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد کلزاکاران استان طلب خود را دریافت کردند، گفت: کشاورزان گلستانی تا کنون ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی استان تحویل دادند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدباقر منوچهری صبح دوشنبه ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا کنون بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی  کلزا  در قالب خرید تضمینی به مراکز خرید تضمینی استان تحویل دادند و ۹۸ درصد از طلب خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این میزان ۹۸ درصد از طلب کلزاکاران استان را شامل می شود، افزود:در یکی دو روز گذشته ۲۴۶ میلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان پرداخت شد و جمع مبلغ پرداختی بابت طلب کلزاکاران به ۳۸۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد:در سال زراعی جاری ۳۱ هزار هکتار از زمین‌های استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته بود که به خاطر وجود خشکسالی، فقط دو سوم محصول آن قابل برداشت شد و پیش بینی می شود از این سطح، ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود.

استان گلستان با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین  کشاورزی  از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه دانه روغنی کلزا به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان دانه‌های روغنی با توجه به شرایط جوی مساعد، ظرفیت کشت سالانه ۵۵ تا ۷۰ هزار هکتار دانه روغنی را دارد.

زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی موردنیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول و نیز بهترین تناوب برای گندم و جو بوده که رعایت آن علاوه بر افزایش تولید، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز را کاهش می‌دهد.


http://www.caspiankhabar.com/94433



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96