اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در شرق گلستان هشدار داد
اداره کل هواشناسی گلستان با اعلام ورود سامانه بارشی، نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در شرق این استان خبر داد و خواستار رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم و مسوولان شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  هواشناسی  گلستان، فعالیت این سامانه از عصر فردا چهارشنبه آغاز خواهد شد و نوع مخاطره آن، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط احتمال تگرگ خواهد بود.

اداره کل هواشناسی گلستان در این اطلاعیه اعلام کرد:منطقه اثر این سامانه که ظهر پنجشنبه از استان خارج می‌شود شهرستان‌های مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه است.

اداره کل هواشناسی در این اطلاعیه‌یادآور شد آبگرفتگی برخی معابر، وقوع سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه از اثرات مخاطره فعالیت این سامانه خواهد بود.

هواشناسی گلستان به مردم به خصوص مناطقی که تحت تاثیر بیشتر این سامانه قرار خواهد گرفت، توصیه کرد از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و ضمن اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها تمهیدات پیشگیرانه را لحاظ کنند.

استان گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای(خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی(اینچه برون و مراوه تپه)و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

این استان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.


http://www.caspiankhabar.com/94348



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96