اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان: پیشرفت فیزیکی لایروبی خلیج گرگان به حدود ۸۰ درصد رسید
استاندار گلستان با تاکید بر اجرای کامل مصوبات سفر استانی رییس جمهور از جمله لایروبی خلیج گرگان گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح در کانال آشور به‌عنوان یکی از سه کانال اصلی ارتباط با دریای خزر به حدود ۸۰ درصد رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح  لایروبی  کانال آشور به خبرنگاران، افزود:با تداوم روند اجرای این طرح امیدواریم در میانه خرداد ماه امسال کار لایروبی این کانال اصلی ارتباط  خلیج گرگان  به دریای خزر به پایان برسد.

استاندار گلستان همچنین به انجام لایروبی اسکله بندرترکمن به سمت جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت:این پروژه با عمق منطقی انجام شده که تکمیل آن گردشگری منطقه را رونق خواهد داد.

زنگانه گفت:مقدمات اولیه کار اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در سطح ۲۲ هکتار در دست انجام است.

وی افزود:با اجرای سایر بخش های مرتبط با علاج‌بخشی خلیج گرگان از جمله لایروبی کانال‌های خزینی و چپاقلی، پمپاژ آب به خلیج گرگان و تامین حقابه خلیج گرگان از آب مازاد مازندران، آرزوی ساکنان گلستان در احیای این پهنه آبی برآورده خواهد شد.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت:لایروبی خلیج گرگان از پروژه های مهم گلستان است که اجرای آن به دلیل تاثیر گسترده در اقتصاد و محیط زیست منطقه مورد تاکید است.

عبدالجلال ایری افزود:دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه اصرار فراوانی داشته و با همین نگاه، اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

وی از آشوراده به عنوان نگین توسعه گلستان نام برد و گفت:تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با دقت و حساسیت به توسعه گردشگری این جزیره شتاب دهند.

پس از حضور آیت الله ابراهیم رییسی در خلیج گرگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب‌برداری از کانال‌های سه‌گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغاز شد که برای انجام آن از اواخر مردادماه ده ها دستگاه ماشین آلات سنگین برای لایروبی وارد کانال آشوراده شدند.

قرارداد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بین سازمان بنادر به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مجری بسته شد.

با وجود توجه دولت سیزدهم به مطالبه مردم گلستان برای نجات خلیج گرگان، مدنظر قرار دادن پایش لحظه ای تغییرات خلیج گرگان و استفاده از این داده ها در اجرای طرح های نجات بخشی، همراه کردن جوامع محلی برای مشارکت و استفاده از ارتباطات بین المللی در سطح ملی و استانی به ویژه با کشورهای همسایه خزر و به ویژه روسیه مورد تاکید علاقه مندان به محیط زیست است.​


http://www.caspiankhabar.com/94251



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96