اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان:

میزبانی گلستان از ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین/ سیاه چادرهای اقوام ایرانی در گلستان برپا می‌شود
قندهاری گفت: در این دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین میزبان ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در استان گلستان خواهیم بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از خبرگزاری شبستان،«یاسر قندهاری» در استان گلستان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان اظهارکرد:بعد از دو سال و با توجه به فروکش کردن همه‌گیری کرونا، پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث  فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:این نمایشگاه از ۱۷ آبان به مدت ۵ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد:در این دوره از نمایشگاه هنرمندانی از ۳۱ استان در قالب ۱۵۵ غرفه، صنایع دستی، سوغات و هنرهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.۹۰ غرفه این جشنواره به هنرمندان سایر استان ها و بقیه نیز به هنرمندان استان گلستان اختصاص داده شده است.

قندهاری بیان کرد:همچنین ۲۱ گروه موسیقی آیینی اقوام از ۹ استان کشور، ایجاد ۳۸ غرفه بومگردی از ۲۶ استان، ۶۰ غرفه در قالب نمایشگاه سوغات و بازی های بومی و محلی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:برای نخستین بار همایش علمی و پژوهشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.

قندهاری افزود:برگزاری جشنواره ازدواج ۱۴ زوج جوان از قومیت های مختلف به همراه اهدای کمک هزینه جهیزیه، برپایی ۱۰غرفه به نمایندگی از روستاهای هدف گردشگری، برپایی سیاه چادرها و غذاهای سنتی اقوام و...از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است.

وی افزود:در این دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین میزبان ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در استان گلستان خواهیم بود.


http://www.caspiankhabar.com/93889



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

فرهنگی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96