اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شناسایی ۵۰۰ هکتار زمین در گلستان برای مسکن ملی/ متقاضیان ۴۰ میلیون تومان به بانک عامل واریز کنند
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در استان گلستان شناسایی و سند مالکیت آنها اخذ شده و ۲۵۰ هکتار دیگر در مرحله اخذ سند مالکیت است. با توافقات صورت گرفته مجموعاً حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین خواهد شد.

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد:اقدامات خوبی در مسیر جاده ترانزیتی(نفت)گنبدکاووس انجام شده است.حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر این جاده آسفالت و کیلومتر ۱۰ تا ۱۵ این جاده در دست اقدام است.

وی تصریح کرد:با رایزنی های انجام شده وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده در نظر گرفته که در صورت تخصیص شاهد اقدامات خوبی در این مسیر خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد:مسیر جاده گنبدکاووس به اق قلا با دو پیمانکار در حال آسفالت است.در سالهای گذشته پنج کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و امسال نیز ۱۰ کیلومتر انعقاد قرارداد شده و در مدت سه ماه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد:‌تمام پروژه های مربوط به راه استان در غرب، مرکز و شرق استان با اعتبار خوبی در حال انجام بوده و استاندار، مجمع نمایندگان و معاونان استانداری نیز با جدیت پیگیر پروژه های راه استان هستند.

ملک گفت:از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های راه استان تخصیص یافته که از این میزان ۹۰۰ میلیارد تومان بصورت نقدی و ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب قیر رایگان خواهد بود.

وی بیان کرد:در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه پروژه های راه تخصیص یافته و در حال پیگیری هستیم تا مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان نیز امسال تخصیص پیدا کند.

۵۲ هکتار اراضی مازاد دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح  نهضت ملی مسکن  در گنبدکاووس شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ابراز کرد:در طول یکسال گذشته از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گنبدکاووس مشکل زمین داشتیم و این شهرستان فاقد زمین بود که با پیگیری های انجام شده در چند ماه گذشته و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانستیم ۵۲ هکتار از اراضی مازاد در دستگاه های اجرایی را در موقعیت بسیار مناسب شناسایی کنیم.

وی افزود:در گذشته سه هکتار اراضی برای این منظور در شهرستان شناسایی شده بوده که مجموعا در حال حاضر ۵۵ هکتار اراضی در‌مالکیت سازمان ملی مسکن سنددار شده تا در اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن قرار گیرد.

ملک خاطرنشان کرد:این اراضی در مرحله انعقاد قرارداد و فراخوان مشاور برای ارائه طرح تفکیک شهرسازی بوده تا پس از تهیه طرحو نقشه، طرح در کمیسیون ماده پنج و شورای معاونت و برنامه ریزی استان مطرح و الحاق انجام و بعد از تایید عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی آغاز شود.

وی بیان کرد:تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در استان گلستان شناسایی و سند مالکیت آنها اخذ شده و ۲۵۰ هکتار دیگر در مرحله اخذ سند مالکیت است.با توافقات صورت گرفته مجموعاً حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد:تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال اول و دوم انجام شده و در حال رایزنی برای تامین زمین در سال‌های سوم و چهارم هستیم.

وی بیان کرد:از تمام متقاضیانی که مرحله اول را طی کرده و پیامک سهم آورده آن ارسال شده تقاضا داریم سهم آورده اولیه خود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را نزد بانک عامل واریز کرده تا جزو متقاضیان موثر قرار گیرند.

ملک گفت:آن دسته از متقاضیان نیز که پیامک واریز سهم آورده اولبه به آن‌ها ارسال شده و در آن زمان توانایی واریز نداشته و اکنون این مبلغ را تهیه کرده‌اند به اداره راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه و درخواست داده تا بعد از بررسی‌های لازم در لیست متقاضیان موثر قرار گیرند.


http://www.caspiankhabar.com/93796



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96