اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

آغاز صید ماهیان استخوانی در گلستان/ فعالیت ۸۰۰ صیاد گلستانی
مدیرکل شیلات استان گلستان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در 95 کیلومتر از خط ساحلی گلستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، با سرد شدن هوا  صید  ماهیان استخوانی در طول ۹۵ کیلومتر از خط ساحلی استان گلستان آغاز شده و این سفره پربرکت برای فعالیت ۸۱۳ صیاد استان گشوده شده است.

معمولاً طول پره های صیادی هزار کیلومتر است و صیادان تا عمق سه کیلومتری دریا برای صید ماهی پیشروی دارند، عمده گونه های صید شده توسط صیادان گلستانی شامل ماهی سفید، کپور، کفال و کلمه است.

مدیرکل  شیلات  استان گلستان با اشاره به آغاز صید ماهیان استخوانی از یکشنبه ۱۷ مهر در گلستان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: صید ماهیان استخوانی تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و صیادان گلستانی به مدت ۶ ماه یعنی تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده به صید ادامه می دهند.

اسماعیل جباری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰۰ تن ماهی استخوانی از سواحل استان گلستان صید شد،بیان کرد:در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی به گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی گلستان اشاره کرد و گفت: سفید، کفال، کپور، کُلمه و شگ ماهی از جمله ماهیان استخوانی هستند.

مدیرکل شیلات استان گلستان از فعالیت ۸۰۰ صیاد گلستانی در قالب ۱۸ شرکت تعاونی به روش صید پره در سه منطقه گمیشان، بندرترکمن و میانکاله برای صید ماهیان استخوانی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعدادی از اهالی ساحل نشین استان گلستان در شهرهای بندرگز، بندرترکمن و گمیشان از طریق ماهیگری امرار معاش می کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93766



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

شیلات صید


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96