اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی؛

عملیات مرمت "کاخ آغامحمد خان قاجار" گرگان آغاز شد
همزمان با هفته دفاع مقدس، عملیات مرمت "کاخ آغا (آقا) محمد خان قاجار" گرگان با حضور "جواد واحدی" معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، با بیان اینکه برای تحقق وعده ای که به مردم استان گلستان در خصوص مرمت"کاخ آغا محمد خان قاجار"داده شده بود، امروز(شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱)همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات مرمت این بنای تاریخی آغاز شد، خاطر نشان کرد:این بنا نقش بسیار مهمی را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت که اعزام رزمندان به جبهه های حق علیه باطل و یا برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک شهدا از مقابل این بنا انجام می شد. 

"محمدجواد ساوری"با اشاره به اینکه حفظ بناهای تاریخی موجود در استان گلستان از مهمترین اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اظهار کرد:این بنا یکی از قدیمی ترین بناهای شهر تاریخی گرگان و متعلق به عصر قاجار می باشد و برای مرمت آن مکاتبات متعددی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه شروع کار و مرمت سقف بنای فوق بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار می خواهد، افزود:در حال حاضر اعتبار خاصی برای این پروژه دیده نشده و در تفاهمنامه ای که بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپاه نینوا منعقد گردیده، قول مساعد برای مرمت این بنا داده شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تبدیل این بنای تاریخی پس از مرمت به موزه"زنان در دفاع مقدس"خبر داد و تصریح کرد:این موزه پس از تجهیز در اختیار مردم گرگان و عموم گردشگران قرار می گیرد.

عملیات مرمت "کاخ آغامحمد خان قاجار"گرگان آغاز شد

کاخ آغا(آقا)محمدخان قاجار یکی از آثار تاریخی دوره قاجاریه در گرگان است که در سال ۱۱۵۶ هجری شمسی بنا شده است.این اثر تاریخی با ارزش در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۲۸۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

در این مراسم"سردارعلی ملک شاهکویی"فرمانده سپاه نینوا،"سیدمحمدرضا سیدالنگی"سرپرست شهرداری گرگان،"عیسی پایین‌محلی"فرماندار گرگان، تنی چند از مدیران محلی و اصحاب قلم و رسانه حضور داشتند.

عملیات مرمت "کاخ آغامحمد خان قاجار"گرگان آغاز شد


http://www.caspiankhabar.com/93708



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96