اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای برداشت هر چه بهتر پنبه
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:کشاورزان حتما چند نکته را برای برداشت وش با کیفیت رعایت کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی موسی خانی گفت:کشاورزان از برداشت غوزه‌های نارس پرهیز کنند و برداشت الیاف وش در زمانی که کاملا و رسیده و خشک است انجام شود.

او ادامه داد:وش‌های برداشتی عاری از هرگونه پوسته و برگ باشد و وش‌های استحصالی پس از برداشت در محل خشک، سرپوشیده و محفوظ از ریزش باران نگهداری شود.

موسی خانی می‌گوید:از اختلاط وش‌های آفت زده، لک دار، زرد و آن‌هایی که از روی زمین جمع آوری می‌شوند با وش‌های سالم اجتناب شود.

او افزود:چین‌های اول و دوم و ارقام مختلف جداگانه جمع آوری و دسته بندی شوند و از گونی‌های با الیاف کنفی یا  پنبه ‌ای برای کیسه گیری وش‌های برداشتی استفاده شود.

موسی خانی گفت:از نخ‌های پنبه‌ای برای دوختن خلال‌ها و از هورمون برگریز برای یکنواختی رسیدن غوزه‌ها، کاهش برگ‌ها و برداشت بهتر پنبه استفاده شود.

او افزود:برای جمع آوری پنبه از کیسه‌ها و نخ‌های نایلونی استفاده نشود و در صورت مشاهده در کارخانه از تحویل محصول جلوگیری به عمل می‌آید.


http://www.caspiankhabar.com/93608



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96