اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

بهبود آبرسانی به گرگان/۳۰۰ لیتر درثانیه به ظرفیت انتقال افزوده شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به بهتر شدن آبرسانی در گرگان نسبت به سال گذشته، گفت: با اجرای پروژه های مختلف ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت انتقال آب در گرگان افزوده شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی با بیان اینکه گلستان در برنامه جامع آب شرب در افق ۱۴۲۵ به حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد اظهار کرد:استفاده از آب سدهای در حال احداث مانند میرداماد  گرگان  و نرماب مینودشت و بهارستان رامیان و شیرین سازی آب دریا با حجم حدود ۴۰ میلیون مترمکعب از برنامه‌های دراز مدت برای تأمین آب شرب استان خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان افزود:مطالعات جانمایی محل احداث آب شیرین کن را انجام دادیم و به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال کردیم و تلاش می‌کنیم مطالعات زیست محیطی آن نیز تائید و بررسی شود تا برای حضور بخش خصوصی فراخوان داده شود.

وی گفت:فرآیند انجام شیرین کردن آب را بخش خصوصی انجام می‌دهد و دولت آن را خریداری خواهد کرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد:تا سه سال آینده طرح شیرین سازی آب دریا در گلستان به عنوان نخستین استان شمالی کشور اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین خبر داد:پس از سفر رئیس جمهور به گلستان اعتبار خوبی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به گرگان اختصاص یافت.

وی گفت:با اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهور تاکنون سه حلقه  چاه  در گرگان حفر و تجهیز شده و با احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره آب شرب در گرگان افزوده شد.

حسینی با اشاره به بهتر شدن اوضاع آبرسانی در گرگان در مقایسه با تابستان پارسال گفت:با بهره برداری از پنج حلقه چاه در نیمه دوم سال قبل و سه ماهه سالجاری، احداث ۲۲ هزار متر مکعب مخزن، ایجاد یک ایستگاه پمپاژ و پنج کیلومتر خط انتقال، ۱۲۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب و ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت انتقال آب در گرگان افزوده شد و بزودی با اضافه شدن پنج حلقه چاه دیگر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان افزوده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین با اشاره به آبرسانی به شهرهای دیگر افزود:برای گنبد سه حلقه و رامیان یک حلقه چاه به مدار بهره برداری رسید و برای بندرترکمن و گمیشان یک حلقه چاه، آزادشهر سه حلقه، خان ببین یک حلقه و در کلاله هم یک حلقه چاه در حال حفر یا تجهیز هستند که به زودی وارد می‌شوند.


http://www.caspiankhabar.com/93449



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96