اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بلاتکلیفی ۱۳ساله طرح کمربندی گرگان
کمربندی گرگان با گذشت ۱۳سال از کلنگ زنی آن همچنان به دلایلی که کمبود اعتبار گفته می‌شود نیمه کاره رها شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کلنگ  کمربندی   گرگان  سال ۸۸ با حضور رئیس وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد، اما پس از گذشت ۱۳ سال همچنان در پیچ و خم اعتبارات و وعده‌های تکراری مسئولان ناتمام باقی مانده است.

این طرح در ابتدای اجرا در ۳ قطعه و به طول ۵۸ کیلومتر تعریف شده بود، اما در نهایت در قالب دو قطعه به طول ۲۶ کیلومتر شکل اجرایی به خود گرفت که آن هم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این کمربندی از ورودی شهر سرخنکلاته آغاز می‌شود و تا پل فتح باغ در گرگان ادامه دارد.

ترافیک ورودی شهر گرگان با شروع فصل بهار و تابستان و افزایش ورود گردشگران و همچنین کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی به این شهر، لزوم تکمیل این طرح را بیش از پیش نشان می‌دهد.

رییس  شورای شهر  گرگان در این باره گفت:ساخت کمربندی گرگان علاوه بر اینکه بار ترافیکی را در این شهر کاهش می‌دهد موجب رونق شهر سرخنکلاته هم می‌شود.

پایین محلی گفت:با تکمیل این کمربندی مسیر کامیون‌ها از داخل شهر گرگان به خارج آن منتقل می‌شود و حجم زیادی از بار ترافیک کاسته می‌شود.

او گفت:اینکه گفته می‌شود به دلیل کمبود اعتبار تکمیل این طرح به تعویق افتاده است قابل قبول نیست، چرا که نبود اعتبار برای یک سال و دوسال قابل قبول است نه ۱۳سال.

پایین محلی گفت:اگر بودجه‌ای که به طرح‌های ترافیکی در میدان میدان معلم، میدان مفتح و ترمینال گرگان اختصاص داده شد در همان زمان به کمربندی گرگان اختصاص داده می‌شد ما نیاز به اجرای طرح‌های زیرگذر و رو گذر در این مناطق نبودیم.

او می‌گوید:در طرح‌های  عمرانی  داخل شهر گرگان کمیسیون عمران، شورای شهر، معاونت عمرانی فرمانداری گرگان و همچنین اداره راه و شهرسازی نظر می‌دهند، اما این کمربندی گرگان برعهده استانداری و راه و شهرسازی گذاشته شده است.

پایین محلی گفت:هر طرح ترافیکی منجر به برطرف شدن کامل ترافیک در آن منطقه نمی‌شود، اما میزان بار ترافیک را کاهش می‌دهد همانگونه که پل صدر و تونل نیایش که دو طرح بزرگ در تهران هستند و حجم ترافیک را کاهش داده اند.

طرح کمربندی گرگان تنها طرح این شهر و استان نیست که به دلیل کمبود اعتبار بر زمین مانده است.

طرح روگذر ورودی شهر علی آباد کتول، طرح عریض شدن جاده آق قلابه اینچه برون و بسیاری دیگر از طرح‌های عمرانی استان گلستان به دلیلی که اختصاص نیافتن اعتبار گفته می‌شود، ناتمام مانده است ونیازمند عزم جدی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای پیگیری تخصیص اعتبار و تکمیل است.


http://www.caspiankhabar.com/93281



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96