اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

گرگانرود برای ورود آسان صیادان به دریای خزر لایروبی می‌شود
نماینده مردم کردکوی، گمیشان، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: مصب رودخانه گرگانرود در شمال غربی گلستان برای آمد و شد قایق‌های ماهیگیری به دریای خزر تا پایان تابستان امسال لایروبی می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، عبدالجلال ایری روز شنبه اظهار داشت: رسوب برداری مصب و بخش انتهایی  گرگانرود  در محدوده  گمیشان  به عنوان سایت پشتیبان احداث بندر صیادی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:به دلیل رسوب گذاری و کاهش تراز آبی خزر امکان تردد ماهیگیران از گرگانرود به خزر وجود ندارد و هزاران صیاد منطقه با مشقت و سختی فراوان از ساحل سایر شهرستان ها وارد این دریا می شوند.

نماینده مردم کردکوی، گمیشان، ترکمن و بندرگز در  مجلس شورای اسلامی  گفت:با توجه به وابستگی اقتصادی مردم منطقه به دریای خزر،  لایروبی  گرگانرود از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش می کنیم فعالیت های ماهیگیری آنان تسهیل شود.

ایری از جهش چند برابری فعالیت سایت میگوی گمیشان خبر داد و گفت:با توجه به درپیش بودن بهره برداری از فاز ۶ هزار هکتاری میگو، مذاکراتی با رییس سازمان شیلات انجام شده تا علملیات تعریض کانال‌های آبرسان مجتمع میگو شتاب گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:با بهره‌برداری از مجموع ۲ فاز مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری می‌شود.

 گمیشان در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان قرار دارد و شغل اغلب اهالی این منطقه ترکمن نشین صیادی و کشاورزی است 


http://www.caspiankhabar.com/93267



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96