اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

لایروبی «خلیج گرگان» پس از اتمام احداث دایک شماره ۱ آغاز می شود
مدیربنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: به منظور شروع عملیات لایروبی خلیج گرگان احداث دایک ۱۰۰ هکتاری آغاز شده و لایروبی بعد از اتمام احداث این دایک انجام خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، اله یار اسعدی اظهارکرد:به منظور شروع عملیات  لایروبی   خلیج گرگان  احداث دایک ۱۰۰ هکتاری آغاز شده و دو دایک دیگر هم احداث خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت:برای احداث دایک(سد خاکی)در آشوراده، اولین دستگاه مورد نیاز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به منطقه ارسال شده و تجهیزات جدید هم براساس وعده داده شده به تدریج به منطقه ارسال می‌شود.

اسعدی با بیان یان که اولین دایک ۱۰۰ هکتاری است، افزود:پس از پایان احداث دایک شماره یک، عملیات لایروبی در خلیج گرگان آغاز شده و همزمان با لایروبی احداث دایک شماره دو و سه در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از صدور دستور رییس جمهور، بلافاصله اقدامات تبیین شده به منظور اخذ مجوزهای لازم مدنظر قرار گرفت، عنوان کرد:با توجه به اینکه مسئولیت اجرای لایروبی خلیج گرگان بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شده است به منظور تسریع در انجام کار، مطالعات طراحی مهندسی، توسط مهندسان مشاور ذیربط و مهندسان مشاور دارای رتبه یک بندرسازی و سازه های دریایی انجام شد و سپس مطالعات طراحی کانال که باید مصالح حاصل از لایروبی در آن تجمیع شود، مدنظر قرار گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد:اقدامات، بخشی از فعالیت ها در راستای مصوبه جلسه چهارم کارگروه ملی تالاب ها بوده و وظایفی برای دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تبیین شده و حتماً باید آنها به موازات توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

وی بیان کرد:در گام اول به عنوان برنامه کوتاه مدت جلوگیری از تشدید خشک شدگی خلیج گرگان در دستورکار قرار دارد و برنامه بلندمدت هم توسط دستگاه های مرتبط انجام خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93093



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96