اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صادرات چمدانی بیش از ۱۰۱ هزار دلار محصولات صنایع‌دستی گلستان
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان از صادرات چمدانی ۱۰۱ هزار و ۶۷۴ دلاری تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی این استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: آمار صادرات محصولات صنایع‌دستی استان بر دو اساس رسمی از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)تهران و یا به‌صورت چمدانی گردآوری می‌شود.

او گفت:بر این اساس،طی ۹ ماهه امسال، میزان تقریبی صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران استان ۱۰۱ هزار و ۶۷۴ دلار بوده است.

این مقام مسئول گفت:آمار صادرات صنایع‌دستی استان از گمرک، در پایان سال قابل‌ارائه است و میزان صادرات چمدانی صنایع‌دستی استان نیز در هر فصل از طریق خود اظهاری هنرمندان و صنعتگران و صحت سنجی آن از طریق کارشناسان صنایع‌دستی با استفاده از فاکتور‌های فروش، محاسبه می‌شود.

فرمانی گفت:گلیم و گبه، فرش چرم، زیورآلات ترکمن، رودوزی سنتی، پارچه دستبافت و جاجیم از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی استان، از طریق واسطه‌ها و به‌صورت چمدانی به کشور‌های ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین، کانادا و روسیه و...صادر شده است.

فرمانی گفت:بازاریابی مناسب در زمینه صادرات، دریافت مشاوره از تاجران خبره استان، تشکیل انجمن هنرمندان باهدف افزایش صادرات محصولات صنایع‌دستی، تقویت تشکل و موسسه‌های فعال در زمینه صادرات، حضور هنرمندان در دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی، عضویت در اتاق بازرگانی و اخذ کارت بازرگانی از جمله راهکار‌های تقویت صادرات تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان است.

او گفت:استان گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که می‌توان با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، زمینه رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار را فراهم کرد.


http://www.caspiankhabar.com/92687



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

میراث فرهنگی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96