اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون رئیس جمهور: ۲۷۲ هزار نفر در سامانه اشتغال بنیاد شهید ثبت نام کردند
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون ۲۷۲ هزار نفر در سامانه اشتغال این سازمان ثبت نام کرده اند و نیازمند شغل هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت گلستان اظهار داشت:در زمان حاضر ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد کشور متقاضی شغل هستند.

وی بیان کرد:زمانی که از ترویج فرهنگ تکریم صحبت می کنیم باید توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به وجود قوانین مناسب در کشور ادامه داد:مدیران باید دنبال ارائه راهکار برای اجرای قوانین مجلس مصوب باشند.

وی یادآور شد:اگر به اشتغال در گذشته به خوبی توجه می شد در شرایط فعلی به مقررات و احکام مختلف نیازمند نبودیم و اشتغال در حوزه ایثارگران با مشکل مواجه نمی شد.

رئیس  بنیاد شهید  و امور ایثارگران ادامه داد:منابع مالی این بنیاد بسیار اندک است و نمایندگان باید لایحه بودجه بخش این بخش را ترمیم کنند و اعتبار فعلی فقط جوابگوی ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز سازمان است.

وی در ادامه به معنویت گلزار شهدا اشاره کرد و گفت:مزار شهدا معبد و حرم است و باید به میعادگاه  فرهنگی  تبدیل شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد:برنامه‌های فرهنگی باید مردمی باشد و از آنجایی که نیاز به ساماندهی دارد باید از مردم جامعه ایثار و شهادت برای این کار استفاده کنیم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه نیز از تولید فیلم ایثار و شهادت در استان‌ها خبر داد و گفت:این شورا باید برای انجام تولیدات فرهنگی و فیلم، شهیدان شاخص را شناسایی کرده و یک شهید را به عنوان الگو معرفی کند.

وی به برنامه های مرتبط با اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت:در حوزه کارآفرینی و اشتغال با محوریت صندوق کارآفرینی به جای توزیع وام باید شغل ایجاد می‌کنیم تا خود ایثارگران بتوانند از مزایای آن استفاده کند.

وی همچنین به تفاهم ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در گرگان و بندرترکمن اشاره کرد و گفت که در این راستا لازم است که زمین مورد نیاز اجرای این طرح از سوی مسئولین استان برای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در نظر گرفته شود.​


http://www.caspiankhabar.com/92630



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96