اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تاکید نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در بین مردم
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ وقف را در دل مردم ببریم، گفت: وقف مثل نماز و روزه می ماند و همه مردم باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در  گلستان ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار مدیرکل  اوقاف  و امور  خیریه  گلستان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت:هر حکمی که در اسلام مثل نماز و روزه بیان شده بدون فلسفه و غایت نیست و وقف نیز در شعائر اسلامی از یک فلسفه بالا و قابل توجهی برخوردار بوده است.

امام جمعه گرگان ادامه داد:فلسفه وقف در این است که ثروت ها و اموال قربت الی الله در راستای ترویج دین و راه خدا و یا احسان به مردم به هر شکلی انجام شود.

وی بیان کرد:همه مردم در رابطه با وقف باید قدم بردارند و تصور می کنم که موقوفاتی که در شهر گرگان داریم در خصوص تعزیه داری و عزاداری امام حسین(ع)است و نیت واقفان و حساسیت خیران در این زمینه نیز کاملاً مشخص است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد:مردم نباید تصور کنند که صرفاً افراد با تمکن مالی باید در زمینه وقف گام بردارند و باید اوقاف زمینه ای را فراهم سازد که همه مردم در تبلیغ دین و معارف اسلامی و احسان نسبت به مردم واقف باشند.
 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ وقف را در دل مردم ببریم، ابراز داشت:وقف مثل نماز و روزه می ماند و همه مردم باید به آن اهتمام داشته باشند و مردم می توانند برای ترویج معارف اسلامی، احسان و نیکوکاری از طریق وقف عمل کنند.

وی افزود:ساختن یک بیمارستان، یتیم خانه، خانه سالمندان، جاده و پل و بسیاری از کارهای دیگر مثل ساخت مدارس و دانشگاه و هر آن چیزی که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند را می‌توان در وقف بگنجانیم.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد:باید تلاش کنیم نگاه مردم به وقف متحول شود، در سال های گذشته در خصوص انرژی هسته ای وقف داشتیم و این مسئله برای مردم بسیار جذابیت داشت و باید تلاش کنیم که مردم در عرصه های مورد نیاز جامعه وقف داشته باشند.

امام جمعه گرگان به کنگره یحیی بن زید(ع)اشاره کرد و گفت:امیدواریم این کنگره با شکوه تمام برگزار شود.


http://www.caspiankhabar.com/92306



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96