اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف و ضبط ۳ تن محموله چوب آلات جنگلی در رامیان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان از کشف و ضبط ۳ تن محموله چوب آلات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رجبلو رئیس اداره  منابع طبیعی  و آبخیزداری  رامیان  گفت:متخلفان عرصه منابع ملی که 3 تُن از درختان بلوط به قطر ۵۰ سانتی متر را زیر  چوب  درختان گلابی جاسازی کرده بودند، در گشت و بازرسی‌های نیرو‌های حفاظت شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

او افزود:پرونده این افراد برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رجبلو ادامه داد:برخورد قضایی با متخلفان و افراد سودجو درعرصه‌های منابع طبیعی آخرین اقدام در مسیر حفاظت از انفال است.

او گفت:حفظ کاربری اراضی ملی و صیانت از این اراضی یکی از الزامات توسعه همه جانبه کشور است و تحقق این امر بدون همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست.

رجبلو با تاکید بر حفظ مجدانه عرصه‌های ملی گفت:برخورد قاطعانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با خروج انواع کالای  قاچاق  و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی در دستور کار قرار دارد.

او افزود:برخی افراد به دلیل نا آگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، حتی درختان باغی را قطع و بدون دریافت مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان گفت:شهروندان و دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال، موضوع را در تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.


http://www.caspiankhabar.com/92289



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96