اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جهاد دانشگاهی نسبت به ترسیم نقشه راه تحولات فرهنگی مبادرت کند
رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: با توجه به پیشینه درخشان جهاد دانشگاهی در زمینه فرهنگ و نیروهای توانمندی که در اختیار دارد، این نهاد می‌تواند نسبت به ترسیم نقشه راهی برای تحولات فرهنگی کشور مبادرت کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  غلامرضا منتظری  به مناسبت ۱۶ مردادماه، سالگرد تأسیس  جهاد دانشگاهی  اظهار کرد:فلسفه شکل‌گیری جهاد دانشگاهی، برداشتن گام‌های تحول‌آفرین با رویکرد جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ است.با توجه به تجربه گذشته جهاد دانشگاهی در بخش‌های  فرهنگی ، هنری و ادبی و گام‌های خوبی که در این بخش‌ها برداشته بود، باید این فعالیت‌ها دوباره احیا شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ ریل‌گذاری داشته باشیم، گفت:معتقدم جهاد دانشگاهی با پیشینه درخشانی که در زمینه فرهنگی دارد، می‌تواند نسبت به ترسیم نقشه راهی برای تحولات فرهنگی مبادرت کند.امیدواریم جهاد دانشگاهی آستین همت را بالا بزند و قوی‌تر از گذشته در این عرصه حضور پیدا کند تا زمینه تحولات فرهنگی فراهم شود.

وی بیان کرد:ما می‌توانیم بسیاری از ارزش و اعتقادات و پیام‌هایمان را با استفاده از ظرفیت نیرومند فرهنگ و هنر، به جهانیان ارائه کنیم.

منتظری گفت:امیدواریم شاهد شکل‌گیری پیوند بین جهاد دانشگاهی با نیروهای توانمند فرهنگی، هنری و ادبی در دانشگاه‌ها باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:در طول سالیان گذشته هر جا که کشور نیاز داشته، جهاد دانشگاهی با استفاده از توانمندی‌های نیروهای عمدتاً جوان خود توانسته گره‌گشا باشد.

وی بیان کرد:امروز که کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند رونق علم و دانش است، با توجه به سرمایه‌های جوانی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی داریم، جهاد دانشگاهی می‌تواند اهداف یک چشم‌انداز در افق پیش رو در بخش‌های علمی و فناوری را با استفاده از این سرمایه‌ها ترسیم کند.

منتظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:گام اول انقلاب اسلامی نشان داد که اگر ما چشم امیدمان را به غرب معطوف نکنیم، دست اراده را روی همت خودمان بگذاریم و خودباوری را در جامعه تقویت کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلات پیش رو قابل‌حل است و جهاد دانشگاهی این را در عمل نشان داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان بیان کرد:جهاد دانشگاهی فعل خواستن را صف کرده و نشان داد با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی می‌توان در بسیاری از حوزه‌های علمی، اقتصادی و فناوری صعود کرد.

وی خاطرنشان کرد:پیشنهاد می‌کنم جهاد دانشگاهی در اقدامی جهادی از بین اولویت‌هایی که آقای رئیس‌جمهور مشخص کرده، چند مورد را برای کوتاه‌مدت انتخاب و آنها را دنبال کند تا کمکی به تقویت امید مردم به آینده شود و طعم شیرین خدمت صادقانه را بچشند.


http://www.caspiankhabar.com/92152



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96