اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



غارتگران آثار تاریخی به دام افتادند
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید فرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت:برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر  حفاری غیرمجاز  در شهر تاریخی استرآباد(گرگان)به‌منظور کشف اموال تاریخی ، فرهنگی از طریق سودجویان ،گروهی از مأموران این یگان با همکاری کلانتری ۱۲ شهید چمران گرگان به منطقه اعزام شدند.

او گفت:مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و هماهنگی با دادسرای مرکز استان و با عملیات غافلگیرانه سه حفار غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از آن‌ها یک قلم خمره سفالی بزرگ به صورت شکسته و ادوات حفاری ثبت و ضبط کردند.

سرهنگ میر افزود:این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.

او بیان کرد:نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از مردم استان خواست:درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ،مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.


http://www.caspiankhabar.com/92150



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96