اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

حال ۴۹ بیمار کرونایی گلستان وخیم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش روز افزون تعداد بیماران کرونایی استان گفت که از مجموع ۶۸۷ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی گلستان، حال ۴۹ نفر وخیم است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی   گلستان ،  عبدالرضا فاضل  اظهار داشت:تعداد بیماران  کرونا یی استان روزانه در حال افزایش است که قطع زنجیره ابتلا نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های  بهداشت ی است.

وی افزود:روز شنبه تعداد بیماران کرونایی گلستان ۶۸۶ نفر با ۳۷ بیمار وخیم بود.

فاضل ادامه داد:در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گرگان، گنبد، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، کردکوی و بندرگز قرمز، در بندرترکمن، علی آباد، رامیان، آق قلا و کلاله نارنجی و در گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اظهار نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اخیر گفت:توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر مردم و خودداری از ترددهای بی دلیل در شهر و چشم پوشی از برگزاری دورهمی خانوادگی است.

فاضل با تاکید بر این که ۷۰ درصد شیوع پیک چهارم کرونا در کشور و استان از نوع انگلیسی است، اضافه کرد:علاوه بر دوره کمون کوتاه آن، سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد:تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

وی از ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و دارو برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان نیز خبر داد و افزود:با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.


http://www.caspiankhabar.com/91773



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96