اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی گلستان اضافه می شود
استاندار گلستان گفت: هم اکنون در گلستان هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت و پیگیری است که با اضافه شدن این تخت ها، به تعداد کادر درمانی استان هم افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  هادی حق شناس  در آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان اظهارکرد:نگاهی که امروز به  کادر درمان  است، نگاه ویژه تر و عمیق تر به کادر درمان است، امروز همه می دانند که پزشکان و پرستاران همیشه و همواره چه در زمان شیوع کرونا و چه غیر از آن در خط مقدم ، حفظ سلامتی جامعه هستند

حق شناس افزود:در موضوعاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی، تبدلی وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی باید بگویم که این موضوع به وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان به تنهایی در این مسائل تصمیم گیرنده نیست.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۱۴۰ هزار پرستار در کشور فعالیت می کنند یعنی به ازای هر ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر، یک پرستار داریم که این عدد بسیار کم است.

حق شناس تصریح کرد:هم اکنون در استان گلستان هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت و پیگیری است که با اضافه شدن این تخت ها، به تعداد کادر درمانی استان هم افزوده می شود.

 استاندار  گلستان یادآور شد:شیوع موج اول شیوع کرونا در استان هم در آمار بستر ها و هم در آمار فوتی ها بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه با مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیران بهداشت و درمان استان، مجموعه نیروهای بسیجی سپاه و شهرداری ها و غیره موج دوم و سوم در استان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری در زمینه بستری و جان باختگان داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت:از اول اسفند ماه سال گذشته، زحمات شبانه روزی پرستاران در بیمارستان ها به خصوص برای بیماران کرونایی بسیار ارزنده بود.

 عبدالرضا فاضل  در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان گفت:کادر بهداشت و درمان استان گلستان در بحران های اخیر خدمات جهادی و ایثارگرانه به مردم شریف استان، ارائه دادند.


http://www.caspiankhabar.com/91454



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96