اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خبرداد

گندزدایی روزانه کمپ زلزله زدگان رامیان/تیم حمایت روانی مستقر شد
سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: پس از اسکان و تغذیه اضطراری حادثه دیدگان زلزله رامیان، تیم های بهداشت و درمان اضطراری و تیم حمایت روانی در محل مستقر شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، فرهاد میقانی پیش از ظهر پنج شنبه در خصوص آخرین امدادرسانی به مناطق  زلزله  زده  رامیان  اظهارکرد:به دنبال وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در شهرستان رامیان نیازسنجی‌های لازم انجام شد که یکی از این اقدامات با توجه به شیوع  کرونا ، لزوم رسیدگی به امور  بهداشت  و درمان زلزله زدگان بود.

وی توضیح داد که جمعیت  هلال احمر  استان با بکارگیری نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان اضطراری و با هماهنگی ارگان‌های مرتبط، نسبت به ارائه خدمات در روستاهای مناطق زلزله زده اقدام کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به همکاری بسیار خوب شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامیان، افزود:یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه بهداشت و درمان با وجود بیماری کرونا، توجه به بهداشت آب و مواد غذایی، بهداشت محیط و بهداشت فردی زلزله زدگان است که بر این اساس جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات بهداشتی درمانی اقدام می‌کند.

وی تشریح کرد:از جمله این اقدامات گندزادیی محیط اردوگاه اسکان اضطراری بصورت روزانه با همکاری شبکه بهداشت، اعزام پزشک به همراه داروهای ضروری به خانه‌های بهداشت، نظارت بر سلامت بهداشت مواد غذایی توزیعی، توزیع بسته‌های بهداشتی، کلر زنی آب تانکرهای آب آشامیدنی روستا و سنجش کلر باقیمانده در آب لوله کشی در پنج نقطه از روستاهای تحت تأثیر زلزله به صورت روزانه از جمله اقدامات است.

میقانی با اشاره به بروز آسیب‌های روانی پس از حادثه(PTSD)به ویژه در افراد آسیب پذیر از جمله کودکان، سالمندان و زنان باردارخاطر نشان کرد:تیم‌های حمایت روانی متشکل از دکتر روانشناس و مشاور داوطلب عضو تیم BHCU با استقرار در چادرهای حمایت روانی با اقداماتی همچون جلسات مشاوره به افراد به کاهش استرس ناشی از حادثه کمک می‌کنند.

وی ادامه داد:از دیگر برنامه‌های حمایت روانی بازی درمانی است که با استفاده از ابزارهایی مانند عروسک، خمیر بازی، توپ، پازل مقوایی و مکعبی، مداد رنگی، دفتر نقاشی و بادکنک و ایجاد سرگرمی با کودکان است؛ کودکان نیازمند این هستند که در خلال بازی آموزش‌های لازم برای کم کردن استرس را به آنها داد و بر همین اساس در مدت یک روز در روستای قورچای به ۴۰ کودک خدمات بازی درمانی داده شد که به صورت روزانه در همه روستاهای تحت تأثیر اجرا می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91138



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96