اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: بعید است مشکل مسکن خبرنگاران به‌زودی به نتیجه برسد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قول پیگیری ثبت خانه مطبوعات استان گلستان و مشکلات اهالی رسانه را داد و گفت: مسکن خبرنگاران باید در کشوری مطرح و حل و فصل شود که بعید به نظر می‌رسد به زودی‌ به نتیجه برسد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  غلامرضا منتظری  عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره  خانه مطبوعات  اظهارداشت:وضعیت خانه مطبوعات نیازمند آسیب‌شناسی است.اولین واژه‌ای که از خانه مطبوعات که به ذهن متبادر می‌شود آرامش است و اینکه باید محل رجوع باشد.خانه مطبوعات محل نشست و برخاست نیست و با پاتوق مطبوعات فرق می‌کند.اهالی رسانه و مطبوعات باید در خانه مطبوعات احساس صمیمیت، یکدلی و یکرنگی داشته باشند اما اگر اینگونه نیست باید چرایی آن مشخص شود.

وی گفت:خانه مطبوعات باید دارای بام هدف باشد، اینکه اهالی خانه دنبال تحقق چه اهدافی هستند و باید برای همان اهداف برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور با اشاره به برخی دغدغه‌های اهالی رسانه استان گلستان افزود:شکل‌گیری صندوق قرض الحسنه  خبرنگار ان، ایجاد مجتمع اقامتی برای اسکان اهالی خبر، رفع مسائل معیشتی و غیره جزو موضوعاتی است که از سوی اصحاب رسانه مطرح می‌شود.در این بین باید اولین گام ترسیم افق پیش‌رو و رونمایی از آن در جمع اهالی رسانه باشد.

وی بیان داشت:در ترسیم اهداف از اهالی خانه مطبوعات کمک گرفته شود، قرار نیست چون جمعی به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدند بدون اخذ نظرات سایرین برنامه‌ها را به تنهایی مدون کنند.از طرفی دیگر وقتی دغدغه‌ها و مشکلات جامعه رسانه مطرح می‌شود از راهکارهای قانونی هم غفلت نشود.

منتظری، اعتماد را مهم‌ترین سرمایه برای هر کاری برشمرد و افزود:خانه مطبوعات باید برای اهالی رسانه اعتمادآفرینی کند اگر خانه این سرمایه را ندارد باید به دنبال اشکالات آن باشد.

وی گفت:یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه مطرح است فضای فیزیکی برای خانه مطبوعات استان است که مشکلاتی وجود دارد و برای کوتاه مدت باید از طریق شهرداری و شورای شهر گرگان این موضوع را پیگیری کنیم تا دغدغه اولیه برای داشتن یک مکان مناسب برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه باید مشکلات اهالی رسانه باید فهرست شود، اظهارداشت:این فهرست باید تهیه شود و موضوعات مربوط به بخش‌های حمایتی، معیشتی و رفاهی، خلاهای قانونی و غیره را دربرگیرد تا متناسب با حوزه اختیارات و وظایف پیگیری شود.

وی درباره ثبت خانه مطبوعات هم گفت:فصل جدیدی از فعالیت خانه مطبوعات چند سالی است شروع شده و بقای گذشته معنایی ندارد و ما هم موضوع ثبت خانه را پیگیری می‌کنیم.

منتظری درباره مجتمع رسانه‌ای استان گلستان بیان داشت:با توجه به محدودیت منابع ایجاد مجتمع رسانه‌ای تا پایان دولت بعید است.اما برای موضوع مسکن خبرنگاران با توجه به قولی که استاندار برای استفاده از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن داده ولو تعداد اندک بازهم اگر کسانی شرایط برخورداری از این تسهیلات را دارند، معرفی کنید اما مسکن خبرنگاران باید در کشوری مطرح و حل و فصل شود که بعید به نظر می‌رسد به زودی‌به نتیجه برسد.


http://www.caspiankhabar.com/91091



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96