اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل انتقال خون گلستان خبرداد:

۱۶۰۰۰اهدای خون طی ۴ماه نخست درگلستان/۹۳ درصداهداکنندگان آقا هستند
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در چهار ماهه اول سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار مراجعه کننده به سازمان انتقال خون داشتیم که ۱۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش کاسپین خبر، سیدصادق بنی عقیل در آیین گرامیداشت روز  انتقال خون  با بیان این که سرمایه های انتقال خون، اهدا کنندگان آن هستند، اظهارکرد:در چهار ماهه اول سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار مراجعه کننده به سازمان انتقال خون داشتیم که ۱۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود:۶۷ درصد اهداکنندگان اهداکننده مستمر، ۲۷ درصد آن ها اهداکنندگان باسابقه و ۱۰ درصد هم اهدا کنندگان بار اول بودند.

بنی عقیل گفت:مراجعه کنندگان از لحاظ جنسیتی در ماه های سال متفاوت بوده و بین ۹۰ الی ۹۳ درصد آقا و بین پنج تا هفت درصد هم خانم ها هستند.

وی بیان کرد:سالم ترین خون را خانم ها دارند و باید این امر فرهنگ سازی شود که اهدای خون هیچ منافاتی با جنسیت ندارد.

بنی عقیل با اشاره به این که جایگاه گلستان در کشور از نظر اهدای خون در نیمه بالای جدول است، گفت:حداقل پنج نوع گروه خونی باید ذخیره داشته باشیم و استان مشکلی از این نظر ندارد.

وی اظهارکرد:با توجه محدودیت فضا نیاز به یک ساختمان جدید داشته همچنین برای امکانات فیزیکی نیازمند اتوبوس هستیم زیرا در بسیاری از شهرها و روستاها پایگاه ثابت نداریم و به همین دلیل بخش عمده ای از اهداکنندگان را از دست می دهیم./مهر


http://www.caspiankhabar.com/7906



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96