اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



زمین مورد نیاز ساخت خانه های تخریب شده روستای قلعه قافه تامین شد
رییس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت از تهیه ۳۵ هزار متر مربع زمین برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده بر اثر رانش در روستای قلعه قافه مینودشت در شرق گلستان خبر داد.

ابوالفضل رشیدیان روز پنجشنبه در گفتگو با کاسپین خبر اظهارداشت:با توجه به اینکه روستای  قلعه قافه  در شهرستان  مینودشت  متحمل بیشترین سطح خرابی‌ها بر اثر رانش شده بود، برای ساخت منازل مستحکم با مشکل تامین زمین روبرو شدیم که با تلاش مدیران مربوطه و تامین ۳۵ هزار متر مربع زمین، این معضل نیز برطرف شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ۸۰ منزل تخریب شده در این روستا که زمین برای ساخت منزل جدید نداشتند به سرعت در حال انجام است، خاطرنشان کرد:ساخت و سازها در چند روز اخیر آغاز شده و در تلاشیم با فعالیت شبانه روزی تا پایان سال جاری مردم خسارت دیده در منازل خود اسکان یابند.

رییس  بنیاد مسکن  مینودشت یادآور شد:از ابتدای بروز  سیل  در آغاز سال جاری و رانش زمین در مناطق کوهستانی شهرستان مینودشت، ۲۰۰ پرونده خسارت جزیی در راستای تامین هزینه‌های تعمیرات به بانک معرفی گردید که حدود ۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به این افراد پرداخت شده است.

وی افزود:در همین راستا ۱۴۰ پرونده که منازل آنها با تخریب کامل روبرو شده بود برای احداث واحد مسکونی جدید به بانک معرفی شدند که از این مقدار ۱۰ میلیارد ریال نیز در قالب وام‌های بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی در کنار ارائه تسهیلات کم بهره به منظور ساخت منازل اهدا و حدود ۲۰۰ تن سیمان مورد نیاز مردم نیز در اختیار این افراد قرار داده شد.

شهرستان ۸۷ هزار نفری مینودشت در شرق استان گلستان قرار دارد و بر اثر بارندگی های بسیار شدید در اواخر سال گذشته و اوایل امسال، بسیاری از مناطق کوهستانی این شهرستان دچار رانش زمین و تخریب واحدهای مسکونی روستاهای واقع در این مناطق شدند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7782



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96