اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شبکه فیبر نوری در جزیره آشوراده ایجاد می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با اشاره به آخرین اقدامات در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده، گفت: در حال انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات گلستان برای ایجاد فیبر نوری در جزیره آشوراده هستیم و امیدواریم تا یکی دوماه آینده فیبر نوری به جزیره آشوراده برود.

به گزارش کاسپین خبر، ابراهیم کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در جلسه ای که دو هفته قبل در سازمان حفاظت  محیط زیست  کشور برگزار شد، مقدمات اجرای پروژه آشوراده استارت خورد.همچنین در این جلسه مقرر شد تصمیم گیری های مرتبط با آشوراده در کمیته ای که مدیرکل محیط زیست گلستان هم در آن عضویت دارد، گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های  گردشگری  در 22 هکتار از مساحت آشوراده ایجاد خواهد شد، افزود:جزیره آشوراده در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد و مدیریت زیست محیطی آن با استان مازندران است.

کریمی با بیان اینکه تامین زیست ساخت های اولیه از جمله آب، برق و تلفن و پل دسترسی در این جزیره به میراث فرهنگی استان واگذار شده است، خاطرنشان کرد:بقیه موارد برای جذب سرمایه گذار، بر اساس قوانین موجود به مزایده گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان، 70 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شد، گفت: فیبر نوری  را تا یکی دوماه آینده در جزیره آشوراده داریم و پروژه های دیگر با توجه به تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان یاد آور شد:آن چیزی که ما به عنوان متولی گردشگری از این طرح انتظار داشتیم، مصوب نشد، اما ما به حداقل ها هم قانع هستیم.در طرح ما بدون اینکه در آشوراده هتلی ساخته شود و اقدامی مغایر با ضوابط زیست محیطی اقدامی صورت گیرد، امکان حضور نامحدود گردشگر وجود داشت ولی آن چیزی که مصوب شد حضور حداکثر 500 گردشگر در شبانه روز است./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/7765



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96