اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نشست شهرداری‎ گرگان و گوانگ‎ژو در گرگان

گرگان و گوانگ‎ژو در مسیر احیای راه ابریشم/توسعه روابط بین گرگان و گوانگ‎ژو
عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: کشور چین و ایران از گذشته از طریق راه ابریشم همکاری خوبی داشتند و ادامه این مسیر و انجام پروژه‎های اقتصادی مشترک مورد استقبال دو طرف واقع خواهد شد.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، در راستای توسعه همکاری‎های مشترک نشست شهرداری‌های گرگان وگوانگ‌ژو پیش از ظهر امروز در گرگان برگزار شد.

در این جلسه که هیأتی از شهرداری گوانگ‌ژو و  شهرداری گرگان  و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان حضور داشتند موضوعات مختلفی از جمله توسعه  گردشگری ، مسائل فرهنگی و آموزشی و ورزشی مطرح شد.

شهردار گرگان در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‎نامه همکاری بین گرگان و گوانگ‌ژو در موضوعات مختلف است، ابراز امیدواری کرد روابط بین گرگان و گوانگ‎ژو و تفاهم‎نامه خواهرخواندگی این دو شهر پس از این نشست عملی‎تر شود.

عبدالرضا دادبود افزود:امیدوارم با هماهنگی‎های صورت گرفته به خصوص سرکنسولگری ایران در گوانگ‎ژو بتوانیم ارتباطات خود را با گوانگ‎ژو گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در گرگان مناسبت‎ها و جشنواره‎هایی مانند پاییز هزار رنگ، جشنواره اقوام ایران زمین و هفته فرهنگی گرگان برگزار می‎شود، بیان کرد:ما هم به طور رسمی از شهرداری گوانگ‎ژو برای حضور در این جشنواره‎ها دعوت می‎کنیم تا آشنایی بیشتری با جاذبه‎های گرگان و گلستان در حوزه گردشگری صورت بگیرد و گردشگران زیادی از گوانگ‎ژو برای دیدن گرگان به ایران سفر کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد:امروز بعد از صنعت نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری جزو سه صنعت پردرآمد جهان است و با توجه به این مهم امیدوارم شرایطی فراهم شود که خدمات مناسب گردشگری ارائه و تبادل گردشگر بین گرگان و گوانگ‎ژو محقق شود.

حمیدرضا آقاملایی افزود:پیشنهاد می‎کنیم ما میزبانی نخستین  تور مسافرتی  از گوانگ‎ژو به گرگان را عهده‎دار شویم و البته باید بین تورگردان‎های گرگان و گوانگ‎ژو تبادل افکار شود تا ظرفیت‎های دو شهر به خوبی منتقل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک به منظور تبادل اطلاعات و همچنین برپایی نمایشگاه‎های مشترک از دیگر پیشنهادات ما است، بیان کرد:ما می‎خواهیم بین دو شهر تبادل افکار شکل بگیرد تا پس از آن بحث آموزش و تحصیل خدمات گردشگری نیز اتفاق بیفتد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد:گرگان شهر ویژه‎ای است و ضمن برخورداری از جاذبه‎های مختلف اقلیم‎های مختلف را در خود جای داده است که این ظرفیت رد کشور ویژه است.

ناصر گرزین تصریح کرد:امیدوارم با همکاری‎های دوجانبه‎ای که بین گرگان و گوانگ‎ژو اتفاق می‎افتد، بتوانیم از ظرفیت‎های دو طرف به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی تصریح‌کرد:یکی از موضوعات بسیار مهم جهانی توسعه فرهنگی و اجتماعی در شهرها است که زیربنای توسعه به‎شمار می‎رود و به اعتقاد بنده برای دستیابی به توسعه همه‎جانبه باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرم و با خروج از تک‎فرهنگی، تنوع فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد:در شورای اسلامی شهر گرگان در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی فعالیت‎های ویژه‎ای انجام می‎دهیم و پیشنهاد می‎کنم در برپایی هفته فرهنگی اجتماعی شهر گرگان وگوانگ‎ژو این هفته فرهنگی در گرگان و گوانگ‎ژو برگزار شود.

گرزین با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان از  تیم بسکتبال  حمایت می‎کنند و گرگان پایتخت بسکتبال ایران است، اضافه کرد:همچنین در خصوص ورزش پیشنهاد می‎کنیم اردوی تدارکاتی در شهر گوانگ‎ژوبرای بسکتبال برگزار شود و در این زمینه از ظرفیت‎های طرف مقابل استفاده شود تا بتوانیم به طور کامل از تیم بسکتبال حمایت کنیم.

مهران کاظم‌نژاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص گفت:کشور چین و ایران از گذشته از طریق« راه ابریشم »همکاری خوبی داشتند و ادامه این مسیر و انجام پروژه‎های اقتصادی مشترک مورد استقبال دو طرف واقع خواهد شد.

وی به ظرفیت‌های استان گلستان اشاره کرد و تصریح کرد:اجرای پروژه شهری و بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان و متخصصان چینی می‌تواند در تفاهم‌های دو طرف قرار گیرد.

فائزه عبداللهی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد:شهرداری امکانات خاصی را ویژه زنان و کودکان در قالب فضاهای ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته است.

وی گفت:ما در خصوص کودکان شهر دوستدار کودک را در نظر گرفتیم، همچنین برگزاری جلسه فروش اسباب‎بازی کودکان و ایجاد محیط‎هایی که کودکان در آن احساس امنیت کنند از دیگر برنامه‎های ما بود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه گرگان در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت‎هایی دارد، اذعان کرد:قدیمی‎ترین دانشگاه علوم کشاورزی ایران در گرگان قرار دارد که در این راستا می‎توان همکاری‎های علمی را در دستور کار قرار داد و کنگره‎های علمی و...برگزار کرد.

ابراهیم جرجانی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد:فضای سبز و جنگلی گرگان منحصربه‎فرد است و امیدوارم نمایندگی‎هایی از دو طرف با دامنه فعالیت مداوم در دو شهر گرگان و گوانگ‎ژوحضور یابند تا سرآغاز همکاری‎های خوب باشند.

وی افزود:فعالیت بخش خصوصی در پروژه‎های شهری می‎تواند در اولویت باشد و همچنین گوانگ‎ژو در سرمایه‎گذاری پروژه‎های مختلف به ویژه بخش شهری می‎تواند به شهرداری گرگان کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد:روز ملی گرگان می‎تواند نقطه عطفی در آغاز فعالیت بین گرگان وگوانگ‎ژو باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست بر ضرورت تقویت همکاری اقتصادی و تجاری بین دو شهر گرگان و گوانگ‎ژو تأکید و اظهار کرد:عزم ما در بحث سرمایه‎گذاری جدی است و امیدواریم حداکثر همکاری بین گرگان و گوانگ‎ژو در خصوص سرمایه‎گذاری و مدیریت شهری اتفاق بیفتد.

علی‎اصغری ادامه داد:همچنین از طریق اتاق بازرگانی می‎تواند تبادلات خوبی بین گرگان و گوانگ‎ژو شکل بگیرد.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو نیز در این نشست اظهار کرد:در این دو روز تمام برنامه‎های اجرا شده در گرگان برای ما تأثیرات مثبتی داشت و به خونگرمی گرگانی‎ها پی بردیم.

گائو یایو تصریح کرد:خوشبختانه تمام نظرات عنوان شده از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در نشست امروز با خواسته‎هایی که ما در ذهن داشتیم، یکی بود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و گردشگری هم برای ما و هم گرگان اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد:ما هر سال در بیستم ماه فوریه به مدت دو روز در گوانگ‎ژو نمایشگاه گردشگری داریم و این نمایشگاه فرصتی است که بتوانید گرگان را معرفی کنید.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو متذکر شد:نمایشگاه دیگری که هر ساله در ماه دسامبر در گوانگ‎ژو برگزار می‎شود نمایشگاه تور مستند است که تمام برجسته‎ها و شاخص آسیا در آن شرکت می‎کنند و گرگان می‎تواند در این نمایشگاه حضور یابد.

یایو گفت:همچنین نمایشگاه دیگری تحت عنوان نمایشگاه هنر هر ساله از دوم تا پنجم دسامبر در گوانگ‎ژوبرگزار می‎شود که تابلوهای نقاشی و مجسمه در آن به نمایش گذاشته می‎شود و علاوه‎بر تابلوها و مجسمه صنایع دستی نیز به نمایش در می‎آید که امیدواریم گرگان نیز در این نمایشگاه حضور یابد.

وی افزود:شهر گوانگ‎ژو با 54 کشور دنیا و 74 شهر مختلف پیوند خواهرخواندگی برقرار کرده است.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو اضافه کرد:ما هر ساله سه تا چهار گروه مختلف را بین شهرهایی که پیوند خواهرخواندگی برقرار کردیم، می‎فرستیم تا ارتباط خود را حفظ کنیم و این بار به گرگان آمدیم و این حضور نشانه تمایل بیشتر ما به گرگان است.

یایو یادآور شد:در مسأله ورزش پیشنهاد دارم که مسابقات دوستانه بین گرگان و گوانگ‎ژو برگزار شود و همچنین تبادل ورزشکاران بین گرگان و گوانگ‎ژو مطرح شده است که ما بعد از بررسی آن را لحاظ خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:در شهر گوانگ‎ژو علاوه‎بر وزنه‎برداری ورزش شنا و فوتبال مطرح است اما در بسکتبال ما نمی‎توانیم به شما کمکی کنیم و بهتر است که در این ورزش از گرگان کمک بگیریم.

قائم مقام شهرداری گوانگ‎ژو به مسأله آموزش اشاره کرد و گفت: بورسیه  یک ساله به دانش‎آموزان گرگانی درگوانگ‎ژو اختصاص می‎یابد تا به مدت یک سال در گوانگ‎ژو آموزش  زبان چینی  ببینند که این کار با هدف تقویت و افزایش ارتباط ما با این دانش‎آموزان است، البته اگر دانش‎آموزان در مدت یک سال موفق به آموزش کامل زبان چینی نشوند این مدت زمان به دو سال قابل افزایش است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7653



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96