اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اختصاصی کاسپین خبر

55 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گنبد، مابقی در 13 شهرستان دیگر استان. چرا؟
بخش خصوصی در سال گذشته هزار و هشتصد میلیارد تومان در گلستان سرمایه‌گذاری کرده که از این میزان هزار میلیارد تومانش تنها در یک شهرستان و آن‌ هم گنبدکاووس انجام شده است.

بخش خصوصی در سال گذشته هزار و هشتصد میلیارد تومان در گلستان سرمایه‌گذاری کرده که از این میزان هزار میلیارد تومانش تنها در یک شهرستان و آن‌هم گنبدکاووس انجام شده است.

 

🔶 عبدالقدیر کریمی   فرماندار گنبدکاووس  در گفت و گو با کاسپین‌خبر:

 

🔹علاوه بر آماری که گفتید این را هم بگویم که در هفته دولت امسال نیز حدود یک سوم سرمایه‌گذاری بخش دولتی یعنی 278 میلیارد تومان فقط در گنبد انجام شد که نود درصدش بهره‌برداری و افتتاح بوده است.

 

🔹برخی سرمایه‌گذاری‌ها در گنبد بسیار ویژه است مثل سرمایه‌گذاری روی تولید اسید هیومیک به عنوان تنها کارخانه تولید این اسید در کشور که می‌تواند 40 تا 50 درصد محصول کشاورزی را افزایش دهد. یا مثلا سرمایه‌گذاری بسیار ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی در روستای دوزعلوم انجام شده که حتی در محافل جهانی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

🔹در حال رایزنی با چند سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستیم که اگر اتفاقات اخیر در برجام و همچنین شرایط دیگر بگذارد رقم سرمایه‌گذاری در گنبد بیشتر هم خواهد شد.

 

🔹گنبد نسبت به مرکز استان شرایط بکرتری برای سرمایه‌گذاری دارد.چون محوریت ما بیشتر کشاورزی است.مثلا ما بزرگترین شهرستان تولید گندم هستیم.میدان دام گنبد دومین میدان دام کشور است و معادلات این میدان قیمت گوشت را در کشور تعیین می‌کند.یا مثلا در بخش داشلی برون زمین را با قیمت مناسبی ارائه می‌دهیم.

 

🔹از مهمترین کارهایی که ما انجام دادیم این بود که سرمایه‌گذار را در مسیر استعلام رها نکردیم.به نظرم برخورد اولیه و استقبالی که از سرمایه‌گذار به عمل می‌آید بسیار مهم است.حتی اتاق همیار سرمایه‌گذار تشکیل داده‌ایم که روز به روز مشکلات سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنیم.

 

🔹نگاه مدیریت استان در همه شهرستان‌های گلستان قطعاً نگاه عادلانه است.اما این خود سرمایه‌گذار است که شرایط را با هم مقایسه می‌کند و ترجیح می‌دهد یک شهرستان را انتخاب کند.


http://www.caspiankhabar.com/7251



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96