اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیش از ۱۸ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان گلستان محقق شده است.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان  با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ هزار  شغل  در استان، گفت:از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان گلستان محقق شده است.

به گزارش کاسپین خبر،  سعید مازندرانی  در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، اظهارداشت:در سال 97 با ثبت 18 هزار و 64 نفر شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، 60 درصد از تعهد 30 هزار نفری اشتغال استان محقق شده است.

 

وی افزود:از این میزان گرگان با 3 هزار و 300 شغل و گنبدکاووس با 2 هزار و 200 شغل بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را ثبت کردند و شهرستان‌های رامیان و گمیشان با 98 و 92 درصد بیشترین میزان درصد تحقق را به ثبت رساندند.

 

مازندرانی به عملکرد استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد:در مرحله نخست، اعتبارات ابلاغی به استان 162 میلیارد تومان بود که با پرداخت 217 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 109 طرح، تحقق 134 درصدی این اعتبارات را شاهد بودیم.

 

بیشتر بخوانید

35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان گلستان پرداخت شد

 

ثبت نام وام اشتغال روستایی در 29 استان متوقف شد

 

تقویت پارک‌علم و فناوری ایلام عاملی برای توسعه کارآفرینی و اشتغال است

 

بانک‌ها در انتظار ابلاغ 2900 میلیارد تومان تسهیلات مرحله دوم اشتغال روستایی

 

وی اضافه کرد:در این میان، بانک کشاورزی 102 میلیارد، بانک توسعه تعاون 44 میلیارد، پست بانک 37 میلیارد و صندوق کارآفرینی امید 34 میلیارد تومان از اعتبارات روستایی را به متقاضیان پرداخت کردند.

 

دبیرکارگروه اشتغال استان گلستان خاطرنشان کرد:سهم طرح‌های ایجادی از این تسهیلات 52 درصد، طرح‌های توسعه‌ای 40 درصد و سرمایه در گردش 8 درصد بود و از محل این طرح ها 4 هزار و 700 شغل ایجاد شده است.

 

وی درباره اعتبارات اشتغال فراگیر گفت:تاکنون 52 میلیارد تومان به 104 طرح پرداخت شد که 523 شغل از محل این تسهیلات ایجاد شده است.

 

مازندرانی اظهار کرد:از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته 192 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال این اعتبارات 278 میلیارد ریال است که در حال پرداخت است.

 

وی افزود:دغدغه اصلی در استان موضوع اشتغال است و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در استان سبب شد تا نرخ بیکاری از 11.6 درصد در تابستان 96 به 8.9 درصد در تابستان امسال کاهش پیدا کند/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7240



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96