اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس احداث می‌شود
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بزرگترین موزه شمال کشور در ۵ سال آینده با تامین اعتبارات استانی و ملی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

مدیرکل  موزه ‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:بزرگترین موزه شمال کشور در ۵ سال آینده با تامین اعتبارات استانی و ملی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر،  محمدرضا کارگر  شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت:در زمان برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین، تفاهم نامه‌ای بین استاندار گلستان و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور منعقد می‌شود تا شیوه تامین اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

 

وی افزود:با انعقاد این تفاهم‌نامه هر میزان استان برای احداث این موزه اعتبار تخصیص دهد اعتبارات ملی بیشتر می‌شود.

 

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد:در این موزه علاوه بر ساختمان اشیای تاریخی، آمفی تئاتر روباز، آمفی تئاتر مسقف، کافی شاپ، پارک و فضای سبز طراحی شده است.

 

وی ادامه داد:این موزه نماینده استان گلستان در سطح ملی و جهانی خواهد بود و دارای نمایشگاه‌های چهار اقلیم، افسانه‌ها، سکونت‌گاه‌های کهن، شهر تاریخی جرجان، راه و مهاجرت و گلستان امروز است.

 

کارگر گفت:برای هویت بخشی همه اقوام، ایجاد موزه یک امر ضروری است و ثروت جامعه بوده و ضربان حیات یک جامعه در درون موزه به حرکت در می‌آید.

 

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد:سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، اما با توجه به اینکه استان گلستان از لحاظ موزه فقیر بوده و ایجاد موزه تقویت گردشگری گلستان با هدف مقصد گردشگری است/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7129



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96