اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۸۰ درصد میگوی استان گلستان روانه بازارهای جهانی می‌شود
مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو در استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

 مدیرکل شیلات گلستان  گفت:امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو در استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

به گزارش کاسپین خبر، سیدجواد قدس‌علوی ظهر امروز در نشست با مدیران دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهارداشت:از اردیبهشت ماه پرورش میگو در سایت گمیشان آغاز شده است.

 

وی افزود:‌امسال تولید میگو از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته و به بیش از 2 هزار و 500 تن رسیده است که از این میزان بیش از 80 درصد میگو گلستان صادر می‌شود.

 

مدیرکل شیلات استان بیان داشت: صادرات میگو  استان امسال 55 درصد رشد داشته است که این امر نقش بسزایی در رشد صادرات غیرنفتی استان خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد:به‌رغم مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل تلاش داریم میزان صادرات از طریق کریدور ریلی ایران-ترکمنستان-قزاقستان را افزایش دهیم و بیش از پیش در بازارهای روسیه و چین حضور داشته باشیم.

 

قدس‌علوی گفت:2 واحد عمل‌آوری استان کدهای صادراتی IRوECاتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند و می‌توانیم از این پس محصولات خود را در بازارهای جهانی با برند استان به فروش برسانیم.

 

وی با تاکید بر همکاری بیشتر گمرک اینچه‌برون با سایر دستگاه‌های مرتبط خاطرنشان کرد:مرز اینچه‌برون می‌تواند به عنوان مسیر صادرات میگوی جنوب به آسیای میانه و حتی اروپا، با امنیت بیشتر و هزینه کمتر مطرح باشد.

 

مدیرکل شیلات استان با اشاره به وجود 5 مرکز فعال فرآوری میگو در استان گفت:صادرات میگو امسال 13 میلیون دلار ارزآوری برای استان خواهد داشت.

 

وی درباره کشورهای مقصد صادرات میگو استان خاطرنشان کرد:کشورهای ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، عمان، اسپانیا و غیره از جمله مقاصد صادرات میگو استان هستند/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7114



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96